A Lesson To Live By-Miracle On Chesapeake Bay

Sean Danielson er en heldig mann.

etter nesten tre timer i det iskalde vannet I Chesapeake Bay, var kajakkfiskeren hypotermisk og knapt bevisst. Solen hadde nettopp satt, og Hvis Lana Lohe ikke hadde satt kameraet ned i det øyeblikket og fanget den uvanlige streken av grønt i øyets hjørne, Ville Sean Danielson sikkert ha dødd den aprilkvelden. Bare Det Faktum At Lohe og hennes ektemann Robert passerte det stedet i det øyeblikket, etter 18 dager seiling fra Bahamas, var en ekstraordinær tilfeldighet. Et mirakel, vil noen si. Tross alt, deres var den eneste båten Danielson hadde sett hele dagen.

Sean Danielson er faktisk en heldig mann, men det er mye mer til historien om hans kantre og redning enn flaks, eller den daglige heroismen til de som trakk ham fra frysende buktvann. Og, som mange ting i livet, det begynte med et lite faderlig råd.

Danielson vokste opp med å fiske med sin far, og da Han flyttet hjem til Connecticut for å hjelpe etter at faren brøt en hofte for noen år siden, plukket De rett opp der de hadde sluttet. Ofte, de fisket fra kajakker, og på de varme sommerdager Når Danielson ville skli av seg redningsvest og sette den bak sitt sete, hans far ville forsiktig chide ham.

«jeg mener, vi var 100 meter fra kysten, og sjøen var som glass,» Sier Danielson. «Men Han sa alltid,» Sean, den kajakken er ikke veldig sterk. Du vet at du bør fortsette å bruke den redningsvesten.»

leksjonen stakk, Og Da Danielson flyttet til Maryland og begynte å fiske Det noen ganger turbulente vannet I Chesapeake Bay, klarte Han aldri å bære sin redningsvest. Da den stripete bass sesongen nærmet seg våren 2018, ble han besatt av å fange den harde kampfisken fra kajakken. Bøkene han leste og de gamle tidtakere han snakket med alle hadde samme råd: Fisk drop-off, hvor dybden går fra ca 10 fot til 40 fot eller mer. Det er der stripene er.

han kjøpte en dybdefinner, og en lørdag i April padlet han ut i bukta for det som virket som miles. Da han kom tilbake til kaien, hadde kjæresten hans allerede gått hjem – hun trodde han hadde bestemt seg for å padle hele veien over bukten. Han hadde faktisk ikke gått langt nok. Han fant ikke dybdelinjen.

den onsdagen prøvde han igjen, startet klokka 3 om ettermiddagen og padlet østover inn i bukta. Denne gangen fortalte han ingen hvor han skulle. Kledd i jeans og en langermet skjorte under redningsvesten, var han komfortabel nok i 55-graders vær. Vanntemperaturen var imidlertid bare 47 grader. Danielson, som hadde gjort nesten alle hans kajakkpadling på beskyttede innsjøer, tok noen minutter å finne sin padling rytme i hakkete bay. «Det var vanskelig først, men jeg lærte å bare slappe av, holde tyngdepunktet lavt og bare gå med det,» sier han.

Han var omtrent to miles ute da bølgen fanget ham. «Jeg så det ikke,» sier han. «Det var ingen advarsel, bare en stor bølge som kom fra siden og rullet meg over. Det skjedde bare umiddelbart, og plutselig var jeg i vannet.»

Danielson Illustrasjon-Vendt i vann

fra det øyeblikket teller klokken ned.

takket være redningsvesten var han ikke i umiddelbar fare for å drukne, noe som er den ledende årsaken til kajakkdødsfall. Men den nest vanligste årsaken til kajakkdødsfall er hypotermi. I 47-graders vann kan En sunn Mann Av Danielsons størrelse forvente å overleve alt fra en til tre timer. Det er en unøyaktig vitenskap, men det var ingen usikkerhet om solnedgangen. Det ville glide under horisonten på mindre enn tre timer, og ta alt realistisk håp om redning med det.

Danielson tok oversikt over hans situasjon.

«jeg husker spesielt å fortelle meg selv å holde meg rolig. Jeg sa til meg selv, ‘ Det ER OK. Snu kajakken og kom deg inn igjen.»Men da han rettet opp kajakken, var jeg helt full av vann. Han padlet En Old Town Vapor 10, en 10-fots sitte inne kajakk som selges for noen få hundre dollar. En rimelig atletisk kajakkpadler kan scramble ombord på en sit-on-top kajakk etter en kantre, og med praksis er det mulig å montere en sit-inside kajakk hvis den er utstyrt med skott som deler skroget i separate vanntette rom. Oppgaven er nesten umulig i en kajakk som Danielsons, en sitte inne uten skott.

Danielson Kart Grafikk

Danielson Kart Grafisk

«jeg snudde det over og det var så fullt av vann det bare vendt om igjen. Jeg fortsatte å flippe det igjen og igjen og igjen. Jeg ville slå den over, og den ville sitte under overflaten, » sier han. «Jeg begynte å innse at dette ikke kom til å fungere.»

han skannet horisonten for båter, men så ingen. Ingen visste at han var der ute.

han tenkte på å forlate kajakken og svømme til land, men han bestemte seg for at å bo med kajakken ga ham den beste sjansen til å bli sett, og å bli sett var hans beste sjanse til å overleve. Realistisk var det hans eneste sjanse.

«I begynnelsen sa jeg til Meg selv at Jeg ikke kommer til å dø i Chesapeake Bay. Det kommer bare ikke til å skje,» sier han. I mer enn to timer, da solen sporet mot horisonten, fortsatte han å prøve å rette kajakken. Han prøvde skrev opp ned skroget, men kunne ikke holde balansen. Han fant en kopp flytende i vannet og prøvde å kausjon, men det var ingen bruk.

bukta var helt tom, med unntak av containerskip skygger ned skipskanalen. De var så langt Fra Danielson som land-ca to miles – men likevel han vinket og jamret på oransje plast fløyte klippet til sin redningsvest.

» etter hvert som tiden gikk, ble jeg kaldere, » sier han. «Jeg ble sliten, men jeg skulle ikke slutte å bla den kajakken . Jeg sa, ‘ jeg kommer ikke til å dø uten å prøve .'»

Samme kveld Lana Og Robert Lohe kjørte nordover I Deres Catalina 36 Vår Diamant. De hadde tilbrakt de foregående seks månedene som bor ombord på 36-fots seilbåt I Bahamas. Nå, etter 18 dager reiser Opp Intracoastal Waterway de var knapt en time fra Deres Annapolis hjem.

» Vi reflekterte over hvilken fantastisk tur vi hadde hatt, og jeg tok bilder av solnedgangen—det var en vakker solnedgang—og akkurat da jeg var klar til å sette kameraet ned, så jeg noe,» Sier Lana Lohe. Hun syntes det så ut som et stykke teppe; Til Robert så det ut som en lapp av tang. Men da hun så igjen med kikkerten, så hun en arm i bevegelse.

«jeg sa Til Robert:» jeg tror det er noen i vannet. Oh my gosh det er noen i vannet. Snu! Kom igjen!»hun minnes. Nå kunne De høre Danielsons fløyte, og se at fargeklatt ikke var teppe eller tang. Det var en veltet kajakk.

En Leksjon Å Leve Av

paret gikk umiddelbart inn i redningsmodus. Vår Diamant kjørte, men selv uten seil å slukke, tok Det noen pass for Å få en linje Til Danielson, og Så For Robert å gripe hånden og hjelpe ham til svømmestigen på fartøyets akter. Deretter ringte han på VHF-Kanal 16: «Mayday! Mayday! Mayday! Dette er seilfartøyet Vår Diamant. . . .»

Kystvakten reagerte umiddelbart, Og Da Robert rapporterte sin plassering og arten av nødsituasjonen, så han over skulderen og så At Danielson fortsatt var i vannet som klamret seg til stigen. Han var for kald til å bevege seg. Robert satte radioen ned et øyeblikk, grep Danielson under armhulene og hevet ham ombord. Lana pakket ham i et fleece teppe. Han var trygg for øyeblikket, men fortsatt farlig hypotermisk. Han måtte på sykehus, og det fort.

I det Øyeblikket Kaptein Bill Walls hørte mayday-samtalen, pekte Han sin 29-fots buktbåt på den eneste seilbåt i sikte. Da han lukket tre kvart mil avstand Til Vår Diamant, han hyllet Robert PÅ VHF, spør om han kunne yte noen hjelp.

Robert sa ja. Vår Diamant gjør ca 8 knop flat-out. Walls ‘ motorbåt er nesten fire ganger så rask, og tiden var av essensen. De bestemte Seg for å overføre Danielson til raskere båt, en prestasjon som krevde ingen liten grad av styrke og sjømannskap.

de førte båtene sammen akter-mot-akter, Og Med Lana som håndterte linjene passerte De Tre Manneveggene, hans kamerat Mark Marra og Robert Lohe-Den halvbevisste Danielson inn i motorbåten.

«jeg kjører vanligvis ikke en båt så hardt på årets første tur, men jeg hadde henne åpen, fordi jeg visste at han trengte hjelp og han trengte hjelp raskt,» Sier Walls. Danielson var «rødlilla» og falt inn og ut av bevissthet. Marra fikk ham ut av hans våte klær og inn i en tørr genser, så holdt ham snakke. Når Danielson begynte å drive av, Marra ville klapse kinnene, skuldrene, bena. Han holdt opp en løpende småerte, selv spøker.

«vi spurte ham hva han gjorde her ute, og han sa «fiske», Sier Walls. «Så vi spurte ham om han fanget noe.»

som de kjørte for land, Vegger Og Robert Lohe jobbet VHF. Da Veggene brølte inn I Rhode River Marina var det allerede fullt mørkt, og mye var fullt av blinkende lys. Danielson ble innlagt på sykehuset med en kjernekroppstemperatur på 80 grader, og i løpet av de kommende dagene gjorde han full gjenoppretting. Han kjøpte en ny sit-on-top fiske kajakk å målrette bass på innlandsvann.

Så Ja, Sean Danielson er faktisk en heldig mann.

hvis Du har lest nøye, kan Du holde en mental sjekkliste Over kardinal sikkerhetsregler Danielson ignorert eller kanskje ikke engang visste. Han var ikke kledd for kaldt vann nedsenking. Han padlet alene, og fortalte ikke noen hvor han skulle. Han manglet erfaring på åpent vann og hans kajakk, for å si det charitably, var litt bedre enn et basseng leketøy.

Men Her er tingen: de fleste padlere har gjort de samme valgene. Mange padlere har gjort dem nylig, og ofte. Så Selv Om Sean Danielson er en heldig mann, han er ikke en uvanlig en. Noen av oss kunne finne oss selv i hans sted, eller at av folk som reddet livet hans. Hvis Vi gjør det, kan vi bare håpe At Vi svarer Med Danielsons besluttsomhet, eller uselviskheten til hans redningsmenn. Walls sier at noen ville ha gjort det samme i hans sko. «Det er den gylne regelen. Du behandler folk hvordan du vil bli behandlet, og du hjelper dem i tider med nød.»

Til slutt, Det er derfor Danielson enige om å sitte ned foran et kamera og fortelle sin ildprøve. Pay it forward. Fordi for alle de tingene han fikk feil, den han fikk rett—iført sin redningsvest—gir en leksjon alle av oss kan leve av.