6 essentiële strategieën voor het opbouwen van verstandhouding met cliënten in Counseling

wanneer een persoon met u gaat zitten en u vraagt om hen wijsheid te geven over iets waar ze mee geconfronteerd worden in hun leven, kan dat zenuwslopend zijn.

Wat zeg ik? Zullen ze me aardig vinden en me vertrouwen? Kunnen we snel een band opbouwen zodat ik in liefde de waarheid kan spreken?

deze en de vragen zullen de geest van een nieuwe adviseur teisteren als ze ernaar streven om hun eerste zaak aan te nemen. Hoewel dit geldige vragen zijn, moeten we ons het doel herinneren van het geven van bijbelse adviezen door middel van liefdevolle relatie, omwille van blijvende verandering.

ik herinner mezelf er voortdurend aan dat, hoewel ik graag aardig gevonden wil worden, de Bijbel de bron is waarmee ik alle counseling geef. Het is niet alleen een filter waarmee ik al mijn theorieën en gedachten passeer. Integendeel, de waarheid die ik geef komt uitsluitend uit de Schrift, en door dit te doen, zal ik bijbelse en praktische zorg voor mijn raadgevers. De volgende zes bijbelse strategieën gebruik ik om een zorgzame relatie met mijn raadgevers te ontwikkelen zodat ik de waarheid kan doorgeven:

Ik zal een zorgzame relatie met raadgevers ontwikkelen door voor hen te bidden.De Bijbel vertelt me dat ik voortdurend moet bidden (1 Thes. 5:17). Ik zal mezelf dagelijks committeren om te bidden voor degenen die onder mijn hoede zijn geplaatst (Jakobus 5:16), en zorg ervoor dat ze weten dat ik regelmatig voor hen bid. Ik zal voor ieder van hen bij naam bidden, naar Paulus ‘ voorbeeld in vele van zijn brieven, Christus vragen om hun voortdurende kracht te zijn, en het Woord van God hun gids. Ik zal ook met hen bidden aan het begin en het einde van elke sessie. Ik wil dat ze zich herinneren dat God de veranderingsagent is en dat ik gewoon een onderherder ben die zorg verleent.

Ik zal een zorgzame relatie met mijn begeleiders ontwikkelen door hen aan te moedigen.

Ik wil een van de meest verheffende stemmen in het leven van mijn raadgevers zijn. Ik zal ze laten weten wat ik zie in hun leven dat ze correct doen. Ik zal mijn woorden gebruiken om ze op te bouwen (Rom. 14: 9) en hen aanmoedigen op het pad van gehoorzaamheid te blijven (Hebr. 10: 25). Hoewel we veel tijd kunnen besteden aan het praten over wat verkeerd of pijnlijk is in hun leven, zal ik ernaar streven om tijd te besparen, in elke sessie, om te praten over wat goed, Goed en behaaglijk is voor God.

Ik zal een zorgzame relatie met mijn adviseurs ontwikkelen door hen te troosten.

het leven is vol pijn en ontbering. Ik zal hen troosten met het Woord van God (1 Thes. 4: 18, 5: 11) en help hen hoop te vinden in Christus. Ik weet dat er een aantal ontberingen zijn die nooit zullen worden opgelost door begeleiding. Op deze gebieden zal ik hen helpen vrede, vreugde en troost te vinden in de ene, ware God en de kracht van de Geest in hun leven.

Ik zal een zorgzame relatie met mijn begeleiders ontwikkelen door hun begeleiding serieus te nemen.

Ik zal ernaar streven om sarcasme, luchthartigheid of flippantie niet een teken van mijn counseling te laten zijn. Ik wil dat mijn raadslieden weten dat ik hun problemen oprecht beschouw. Ik wil dat ze weten dat ze belangrijk voor mij zijn, omdat ze belangrijk zijn voor God. Ik zal tolerantie voor hen tonen (EF. 4: 2) wanneer zij zwak zijn en hen aanvaarden als beelddragers van God (Rom. 15:7). Ik zal mijn tijd beheren, zodat ik elke sessie snel op tijd kan starten en elke sessie in de juiste tijdsduur kan beëindigen.

Ik zal een zorgzame relatie met mijn begeleiders ontwikkelen door naar hen te luisteren.

Ik zal luisteren voordat ik spreek of vertel wat ik geloof dat raadslieden moeten doen (Jakobus 1: 19; Prov. 18). Ik weet dat veel van de mensen die voor me zitten in counseling het gevoel dat niemand naar hen luistert of hen waardeert—Ik wil niet dat ze dat om me heen voelen. Ik zal ernaar streven om niet trots te zijn, denkend dat ik alle antwoorden op mijn eigen. Wanneer ik spreek, zal ik mijn woorden verbinden met de wijsheid van God en de geest van God. Ik zal wachten tot ik een volledige verzameling van informatie in een bepaalde situatie voor het geven van oordeel.

Ik zal een zorgzame relatie met mijn begeleider ontwikkelen door mijn leven met hen te delen.

ik hecht waarde aan authenticiteit bij mijn adviseurs. Als ze hun leven voor mij openstellen, zou ik bereid moeten zijn hetzelfde te doen, voor zover dat passend is voor elke gelegenheid. Ik zal ernaar streven om hen te laten zien wat het betekent om eerlijk oprecht te zijn (Kol.3:9). Door mijn leven met hen te delen, zal ik dezelfde houding aannemen als de apostel Paulus toen hij schreef: “Volg mij zoals Ik Christus volg” (1 Kor. 11:1). Ik zal Gods genade met hen delen (2 Kor. 12) en identificeer je met hen zoals Christus voor ons deed. Dit zal verstandhouding ontwikkelen en mijn geduld tonen met hun gebrokenheid (EF. 4: 2; Kol. 3: 13).

hebt u uw gratis Counseling Notes Templates al gedownload?
abonneer u hieronder om te downloaden:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.