10 bemoedigende citaten over Bijbelse vreugde

3 minuten lezen

citaten over vreugde

als Christenen zijn we geroepen om vreugde te hebben in alle omstandigheden. Dat is echter vaak erg moeilijk. Onze levens zijn breekbaar en het kan moeilijk zijn om je op de Heer te concentreren in tijden van verdriet of pijn. Die waarheid is geen onbekende voor een van de schrijvers van deze bemoedigende citaten over Bijbelse vreugde. Hun welsprekende en mooie beschrijvingen van christelijke vreugde moedigen ons aan om onze ogen op Jezus te richten in elke situatie.

als u meer wilt lezen over vreugde, kijk dan eens naar Greater than Happiness: Joy in The Lord, waarin wordt uitgelegd hoe de Bijbel het pad naar eeuwige vreugde in Jezus Christus in kaart brengt.

wij dienen zeker een goede meester, die vrede en vreugde zo essentieel maakt voor onze religie.

MATTHEW HENRY, BIBLE COMMENTARY (sectie over romeinen 14)

al onze vreugde moet eindigen in God; en onze gedachten van God moeten verrukkelijke gedachten zijn. Het is onze plicht en voorrecht om ons in God te verheugen en ons altijd in Hem te verheugen; te allen tijde, in alle omstandigheden. Er is genoeg in God om ons te voorzien van een kwestie van vreugde in de ergste omstandigheden op aarde. Verheug u altijd in de Heer, en opnieuw zeg ik, verheug u. Als goede mensen geen gedurig feest hebben, is het hun eigen schuld.

MATTHEW HENRY, BIBLE COMMENTARY (hoofdstuk over Filippenzen) 4)

lof is de wijze van liefde die altijd een element van vreugde in zich heeft.

C. S. LEWIS, een verdriet waargenomen

geloof alleen; geloof de goedheid van Christus, de liefde van Christus, de beloften van het verbond, en de vreugden en heerlijkheden van de hemel; laat geloof de substantie en het bewijs van deze dingen zijn, en het resultaat moet vreugde en vrede zijn. Let op, het is allemaal vreugde en vrede-allerlei soorten ware vreugde en vrede. Wanneer wij door gebed tot God komen, moeten wij onze begeerten vergroten; wij zijn niet in hem beperkt, waarom zouden wij in onszelf beperkt zijn? Vraag om alle blijdschap; open uw mond wijd, en hij zal ze vullen.

MATTHEW HENRY, BIBLE COMMENTARY (sectie over Romeinen 15)

de waarste, zuiverste vreugde vloeit voort uit de ontdekking van Jezus Christus. Hij is de verborgen schat die de vinder zoveel vreugde geeft (Matt. 13:44).

ROBERT MURRAY MC ‘ Cheyne, brieven aan een ziel die Christus zoekt

hij is onze vreugde en ons geluk, net zoals hij onze vrede is. Hij is het leven, hij is alles. Dus vermijd de aansporingen en de verleidingen van Satan om gevoelens deze grote prominentie in het centrum te geven. Zet in het middelpunt de enige die het recht heeft om daar te zijn, de Heer der heerlijkheid, die u zo liefhad dat hij naar het kruis ging en de straf en de schaamte van uw zonden droeg en voor u stierf. Zoek Hem, zoek zijn aangezicht, en alle andere dingen zullen u toegevoegd worden.

MARTYN LLOYD-JONES, geestelijke depressie

zo verzamelt de ziel zich van al haar omzwervingen, van alle andere geliefden, om alleen in God te rusten,—om zich in hem te verzadigen en tevreden te stellen; de Vader te kiezen voor zijn huidige en eeuwige rust. En dit ook met vreugde. “Uw goedertierenheid,” zegt De Psalmist, “is beter dan het leven; daarom zal ik U loven” (Psalm 63: 3).

JOHN OWEN, gemeenschap met GOD

de hemelse zegen moet verlost worden van de wet, de zonde en de dood; gerechtvaardigd en levend gemaakt worden: om vrede te hebben met God; om een getrouw hart te hebben, een vreugdevol geweten, een geestelijke vertroosting; om de kennis van Jezus Christus te hebben; om de gave der profetie te hebben, en de openbaring der Schriften; om de gave des Heiligen Geestes te hebben, en om zich in God te verblijden.

Maarten LUTHER, commentaar op Galaten

maar als je geloof bezit, kan je hart niet anders dan lachen van vreugde in God, en groeien vrij, vertrouwen, en moedig. Want hoe kan het hart treurig en neerslachtig blijven als het geen twijfel koestert over Gods goedheid jegens het, en over zijn houding als een goede vriend met wie het zonder voorbehoud en vrijelijk van alle dingen kan genieten?

Maarten LUTHER, “Gods genade ontvangen moet worden geschonken,” vroege kerstochtend dienst (1522)

God van de waarheid, Ik vraag dat ik mag ontvangen, zodat mijn ” vreugde volledig mag zijn.”Laat mijn geest erover mediteren, laat mijn tong erover spreken, laat mijn hart het liefhebben, laat mijn mond het prediken. Laat mijn ziel ernaar hongeren, laat mijn vlees ernaar Dorsten, mijn hele wezen het begeren, totdat ik in de ‘vreugde van de Heer, die God is, drie in een,’ zalig voor altijd. Amen.’

ANSLEM, PROSLOGION

als u van deze bemoedigende citaten over bijbelse christelijke vreugde hebt genoten, kijk dan naar onze volledige behandeling over het onderwerp vreugde, en geniet van deze Bijbelverzen over vreugde!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.