Wat zijn de kenmerken van een christen?

relaties van een christen

Wat zijn de kenmerken van een christen? De naam” Christen ” werd voor het eerst gegeven aan de discipelen. (Handelingen 11: 26) dus een christen moet ook een discipel zijn. De voorwaarden om een discipel te zijn zijn duidelijk geschreven in Lucas 14:26-27,33, “als iemand tot Mij komt en zijn vader en moeder, vrouw en kinderen, broers en zusters niet haat, ja, en ook zijn eigen leven, kan hij niet mijn discipel zijn.”Onze relatie met onze ouders, huwelijkspartner, kinderen, bezittingen en onze toekomst in deze wereld moet in overeenstemming zijn met wat Christus ons leert. We moeten onafhankelijk van hen zijn in onze geest, zodat onze relatie met hen ons niet hindert om te doen wat juist en zuiver is in Gods ogen.

kenmerken van een christen-een vrij man

het is een groot misverstand om te denken dat het zijn van een christen hetzelfde is als het zijn van een zogenaamde “vergeven zondaar”, wat impliceert dat hij nog steeds gebonden is om in zonde door te gaan. In de verzen hieronder krijgen we een beter begrip van wat de wil van God voor ons is, met betrekking tot zonde.”Mijn kindertjes, deze dingen schrijf ik u, opdat gij niet zondigt.”1 Johannes 2: 1. “Ik schrijf u, jonge mannen, omdat u de boze overwonnen hebt.”1 Johannes 2: 13. “Dank zij nu God, die ons altijd leidt in triomf in Christus …” 2 Korintiërs 2: 14.Een christen heeft een goed geweten; hij heeft zijn vorige leven op orde gebracht; al zijn daden zijn in het licht. Al zijn zonden zijn vergeven; hij is gegrond op God en heeft zijn leven gebouwd op de rots, die Christus is. Hij is onbeweeglijk.

kenmerken van een christen – niet alleen een ontmoeting-goer

Christen zijn betekent niet dat je een religieuze “ontmoeting-goer,” iemand die gaat naar christelijke bijeenkomsten in plaats van naar plaatsen van wereldse entertainment, maar verder is net als andere mensen. Helemaal niet! Een christen is iemand die zijn leven in volledige harmonie brengt met het Woord van God en zijn wil. Hij is rechtvaardig waar anderen onrechtvaardig zijn; hij is geduldig waar anderen ongeduldig zijn, ijverig waar anderen lui zijn, en nauwkeurig waar anderen onnauwkeurig zijn. Hij spreekt de waarheid stoutmoedig waar anderen vleien, de huichelaar Spelen en liegen. Hij is zachtmoedig, lankmoedig en stil waar anderen heetgebakerd en onstuimig zijn, enz. (1 Petrus 1: 15) Dit zijn allemaal eigenschappen van een ware Christen.

kenmerken van een christen-onzelfzuchtig

een eigenschap van een ware christen is dat hij volledig onzelfzuchtig is. Het betekent dat hij begint na te denken over de behoeften van de anderen, zoals God het in zijn hart werkt: wat goed en praktisch voor hen is en wat hen ten goede zou komen. Dan, dan, volgens zijn vermogen, helpt hij hen om het te verkrijgen. Het christendom is synoniem met dienen en geven– geven van alles wat we hebben, zowel van geestelijke als aardse goederen. Dit is de essentie van liefde. (Romeinen 15:2,7)

kenmerken van een christen-vrij van de geest van de tijd

een christen is iemand die niet wordt beïnvloed door de geest van de tijd. Een groot aantal mensen in de wereld leven in zonde. Ze volgen hun passies en verlangens en weinigen denken dat het verkeerd is. Er is een geest achter hen, en deze geest wordt genoemd ” de geest van de tijd.”Het is bijzonder moeilijk om deze geest te weerstaan. Wat algemeen bekend staat als “mode” is representatief voor deze geest.

een goddeloos persoon kan worden vergeleken met een levenloze marionet. Wanneer een of andere macht aan de touwtjes trekt, moet hij springen en dansen, of hij dat nu wil of niet. Een christen heeft Christus als zijn enige Heer en heerser. Dan gehoorzaamt hij niet aan andere krachten; hij gehoorzaamt niet aan de mode of de geest van de tijd, zelfs niet als iedereen dat doet.

kenmerken van een christen-rechtvaardig zijn

een christen zijn betekent dat die persoon rechtvaardig is in al zijn zaken. Daarom, als hij iets gestolen heeft of een andere daad van onrechtvaardigheid heeft begaan, zal hij het vergoeden zodra hij christen wordt. Als hij schulden heeft, zal hij alles in het werk stellen om het terug te betalen. We kunnen er niet omheen. In dit opzicht helpt het niet om een beroep te doen op de verzoening. Als hij geen gerechtigheid beoefent, is hij helemaal geen christen en zal hij het koninkrijk van God niet binnengaan. “Iedereen die rechtvaardigheid beoefent, is uit Hem geboren.”1 Johannes 2: 29.

een christen, vanwege zijn progressieve overwinning op zijn eigen lust en verlangens, begint te genieten van perfecte rust in zijn hart en geest. Zijn leven, gezuiverd door de hulp van zijn Verlosser, wordt meer en meer onberispelijk en onberispelijk. Niemand kan nog met de vinger wijzen naar manifeste zonde zoals uitbarstingen van woede, irritatie of enige onrechtvaardigheid.Naarmate de Christen de kracht van de Heilige Geest in zijn leven meer en meer waardeert, wordt hij van nature sterker en sterker door dezelfde geest. De christen kan beproevingen, ongemak, goede en slechte berichten verdragen. Dit doet hij omdat hij ervan overtuigd is dat hij een trouwe meester dient. Wat hem in het verleden onmogelijk was, kan hij nu overwinnen. Dit wordt vooral opgemerkt door degenen die zelf moeten overwinnen.

kenmerken van een christen-een constante ontwikkeling

we kunnen echter niet verwachten dat we meteen een volmaakte overwinning zullen hebben, daarom lezen we: “als iemand zondigt, hebben we een voorspreekster bij de Vader, Jezus Christus de rechtvaardige. En hij zelf is de verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de Onze, maar ook voor de hele wereld.”1 Johannes 2: 1-2.

niettemin is het van het grootste belang dat een christen niet tevreden is met het lijden van een nederlaag, en zo slap en onverschillig wordt. Hij moet de moed niet verliezen en opgeven in zijn strijd tegen de zonde, omdat het tijd kost om een overwinnaar te worden en te zijn. Hij moet blijven leven in hoop en geloof, en doorgaan totdat hij doorbreekt naar een zegevierend leven. Dit alles gebeurt door de hulp van en gehoorzaamheid aan de Heilige Geest van God. Het is bijzonder gezegend om in een gemeenschap van christenen te zijn die hetzelfde verlangen en dezelfde wil heeft om te overwinnen. Zulke mensen worden geleid door hun grote Herder – Jezus Christus – als ze hem volgen in zijn stappen.

beloning van een christen

als hij trouw is geweest aan God door zijn geboden te gehoorzamen zoals hem gegeven is door Gods Zoon, Jezus Christus, zal een christen beloond worden met eeuwig leven.

Johannes 3: 36. “Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; en wie de Zoon niet gelooft, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.”

Johannes 4: 14. “Maar wie drinkt van het water dat ik hem zal geven, zal nooit Dorsten. Maar het water dat ik hem zal geven, zal in hem een fontein van water worden, die opspringt in het eeuwige eeuwige leven.”

Openbaring 20:12-15. “Ik zag de doden, klein en groot, staan voor God, en boeken werden geopend. En een ander boek werd geopend, het boek des levens. En de doden werden geoordeeld naar hun werken, naar hetgeen in de boeken geschreven was. De zee gaf de doden, die in de zee waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in de zee waren. En zij werden geoordeeld, een iegelijk naar zijn werken. Toen werden dood en Hades in de poel des vuurs geworpen. Dit is de tweede dood. En iedereen die niet gevonden werd in het boek des levens werd in de poel des vuurs geworpen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.