Wat is er gebeurd met de christelijke Discipline?

Wat is er gebeurd met de christelijke Discipline?

yvl081tvnva-worthy-of-elegance

de grote opdracht van Matteüs 28: 20 is de oproep aan iedere gelovige om een leven van geestelijke productiviteit te leiden. We zijn niet geroepen om alleen de dingen van God te consumeren; we zijn verplicht om discipelen voort te brengen. Omdat het christelijke leven holistisch is – dat elk deel van ons geschapen wezen beïnvloedt – zou spirituele productiviteit ook moeten resulteren in fysieke, mentale en emotionele productiviteit.

hoewel onze cultuur er een is van drukte, is ze grotendeels onproductief. Het grootste deel van de” drukke ” waarin we worden ondergedompeld is een rommelige, gehaast, perceptie van drukte. We leven onder de druk van urgentie, niet in staat om te onderscheiden wat het belangrijkste is. En omdat we nooit stoppen om onze prioriteiten te beoordelen, worden onze levens een race om vuren te blussen in plaats van een opzettelijke wakkering van Gods vlam in onze harten.

de miniserie van deze week zal zich concentreren op de productiviteit van de christelijke student, carrièrevrouw en vrouw/moeder. Maar voordat we beginnen met de details van productiviteit, moeten we weten waarom het de moeite waard is om na te streven als volgelingen van Christus. Ik heb al een aantal overtuigende redenen gegeven. Maar omdat je doelen alleen bereikt zullen worden als je weet waarom je ze nastreeft, zijn hier nog een paar redenen om een productief christelijk leven te cultiveren.

het christelijke leven vereist Discipline

in zijn boek Celebration of Discipline legt Richard Foster de noodzaak van discipline vast voor een effectief christelijk leven:

als alle menselijke inspanningen eindigen in moreel bankroet (en als we het geprobeerd hebben, weten we dat het zo is), en als gerechtigheid een genadige gave van God is (we de Bijbel duidelijk stelt), dan is het niet logisch om te concluderen dat we moeten wachten tot God komt en ons transformeert? Vreemd genoeg is het antwoord Nee … God heeft ons de Disciplines van het geestelijke leven gegeven als een middel om Zijn genade te ontvangen. De Disciplines stellen ons in staat om onszelf voor God te plaatsen zodat hij ons kan transformeren.

met andere woorden, niets wat we doen – geen gewoonten die we vormen of wilskracht die we vaststellen – kan ons rechtvaardigen voor God. Alleen Christus kan dat. Maar zoals Oswald Chambers terecht zei:

We dreigen te vergeten dat we niet kunnen doen wat God doet, en dat God niet zal doen wat we kunnen doen. We kunnen onszelf niet redden of heiligen— God doet dat. Maar God zal ons geen goede gewoonten of karakter geven, en hij zal ons niet dwingen om correct voor hem te lopen. Dat moeten we allemaal zelf doen.

wat Foster en Chambers beschrijven is iets wat veel Christenen hebben verlaten: een leven van christelijke discipline. Foster ‘ s boek gaat in detail over de disciplines van meditatie en vasten, eenvoud en onderwerping, biecht en aanbidding. Oswald Chambers ‘mijn uiterste best voor zijn hoogste roept voortdurend gelovigen op om” de gewoonte te krijgen om dingen te doen die … in de beginfase moeilijk zijn”. Het idee dat het christelijk leven gemakkelijk moet zijn, of natuurlijk moet komen, is zeker geen Bijbels idee. Het volgen van Christus heeft een prijs – een dagelijks “opgeven” van troost om dichter bij het hart van God te komen.

het tegenovergestelde van Discipline is nalatigheid

zoals ik vorige week in mijn bericht zei, hebben veel Christenen een negatieve kijk op discipline. Ze houden niet van de term, het idee, of hoe hun leven eruit zou kunnen zien als ze een gedisciplineerde levensstijl na te streven. Het nastreven van een productief christelijk leven klinkt als te veel werk. Onder verwijzing naar Gods voorbeeld van rust, stellen ongedisciplineerde gelovigen voor dat het nastreven van geestelijke productiviteit in strijd is met Gods intenties.Hoewel het zeker waar is dat God wil dat we een rustgevend leven leiden, is het tegenovergestelde van productiviteit luiheid, niet rust. Bovendien is het tegenovergestelde van discipline een leven van spirituele, emotionele en fysieke nalatigheid.

de vraag die hier rijst is meestal iets in de trant van: “Is nalatigheid een zonde?”Dit is de verkeerde vraag om te stellen. Als we beginnen te vragen of iets een zonde is of niet, zijn we echt op zoek naar een reden om geen gedisciplineerd leven te leiden. We willen een excuus om het absolute minimum te doen in onze wandel met God en elk ander aspect van het christelijke leven.Het disciplineren van onze gedachten, woorden en daden wordt niet gedaan om Gods gunst te verdienen. Het is gedaan uit dankbaarheid voor Gods gunst. Door ons leven te disciplineren, plaatsen we onszelf in de dagelijkse positie om getransformeerd te worden door de Heilige Geest. Zoals Richard Foster het uitdrukt:

wanneer we deze weg bewandelen, zal de zegen van God over ons komen en ons reconstrueren tot het beeld van Christus.

productiviteit en rust staan niet op gespannen voet

gedurende vele jaren streefde ik naar productiviteit, maar niet naar rust. Ik voelde dat rust niet productief was, dat ik het niet zo hard nodig had als het volgende meisje. Nu Weet ik beter.

als rust goed genoeg is voor God, is het goed genoeg voor ons. En niet alleen “goed genoeg” – onze menselijke beperkingen maken rust veel meer essentieel voor een effectief christelijk leven. Productiviteit en rust staan niet op gespannen voet; het meest productieve wat je kunt doen is ware, zielvervullende rust in je leven te integreren.

toen ik me realiseerde dat ik niet alles kon en het goed kon doen, ontwikkelde ik een gedisciplineerd leven. De christelijke discipline stelt ons in staat om zowel bovennatuurlijk productief voor Christus te zijn als fysiek in staat om onze roeping te volbrengen. Als we ongedisciplineerd leven leiden, vertellen we God dat we beter weten dan hij hoe we ons leven moeten leiden. Wanneer we weigeren te zwijgen, te bidden, te onderwerpen, te aanbidden, te rusten, “nee” te zeggen – vertellen we God dat we geen tijd hebben voor hem of zijn ontwerp voor ons leven.

en als we geen tijd hebben voor een van deze dingen, wat we eigenlijk zeggen is dit: Ik heb geen tijd om het overvloedige leven te leven.

christelijke discipline-onze levens passend ordenen voor God-is de kern van het volgen van Christus. Laten we het terug brengen in onze dagen, terug in onze wereld, en terug in onze harten.

doe de volgende drie dagen mee als Ik bespreek hoe ik een gestructureerde dag kan creëren als christelijke student, carrièrevrouw en moeder.

sig

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.