Wat is Christelijke belijdenis?

terwijl we Job uit de Bijbel blijven bestuderen tijdens onze aanbidding deze zondag, zal onze congregatie geleid worden tot een tijd van biecht terwijl we samen aanbidden.

in hoofdstuk 42 van het boek Job worden de Vrienden van Job geroepen om berouw te tonen en God om vergeving te vragen. Maar om vergeving van God te krijgen, moeten ze een bloedoffer hebben en iemand die tussen hen in gaat en om hun vergeving bidt. Als Christenen belijden dat we hetzelfde nodig hebben, hebben we een bloedoffer nodig om voor onze zonden te betalen en iemand die rechtvaardig genoeg is om tussen ons en God te gaan. We vinden beide vereisten in Jezus Christus. Toen Jezus stierf was hij zowel de rechtvaardige “tussenpersoon” als het offer voor de zonden.Deze dubbele rol van Christus is de reden waarom het biechten van zonden zo lonend kan zijn. Omdat we door God geboden zijn om onze zonden te belijden en God belooft onze zonden te vergeven (1 Johannes 1:9), moeten we ernaar streven om een Schriftuurlijk begrip te hebben van wat het belijden van zonden betekent. Ten eerste, belijdenis kan een lijst zijn van zonden die we voor God brengen en hem mondeling vertellen dat we gezondigd hebben. Maar we kunnen hier niet stoppen met een verbale opsomming van onze zonden. Alleen maar zeggen hen hardop of in stilte in gebed tot God doet niets met hen, behalve hen in gedachten te brengen.

als we niet omgaan met onze zonden, voelen we ons gewoon schuldig. Evenzo, wanneer we belijden aan andere christelijke gelovigen kunnen we niet gewoon belijden en laat de zonden als een lijst.Het belijden is niet alleen een erkenning van de zonde, het is ook een overeenkomst met wat God met die zonden heeft gedaan. In de belijdenis kunnen we er door God en onze christelijke vrienden aan herinnerd worden dat Jezus Christus ‘ dood aan het kruis en zijn tussenkomst voor ons onze zonden wegneemt en ze niet meer maakt.

we verklaren stoutmoedig met onze belijdenis van zonden dat 1) God ons vergeven heeft, 2) We niet gebonden hoeven te blijven door die zonde, 3) Christus heeft ons bevrijd van de zonde, en 4) we rechtvaardig verklaard zijn voor hem.

tijden van biecht, dan, verandert in iets dat we moeten zoeken en dankbaar zijn om te hebben.

zo definieert de Schrift biecht. De apostel Johannes schrijft dat we moeten erkennen dat we zondigen, dat we onze zonden moeten belijden en dat we moeten weten dat God ons in Christus heeft vergeven (1 Johannes 1:8-9).

dit helpt ons op zijn beurt om de macht van de zonde over ons te breken en herinnert ons eraan dat Jezus Christus voortdurend tussen ons en God in gaat en ons vergeeft van al onze zonden. “Mijn lieve kinderen, Ik schrijf jullie dit zodat jullie niet zullen zondigen.

maar als iemand zondigt, hebben we een pleitbezorger bij de Vader — Jezus Christus, De Rechtvaardige. Hij is het verzoenende offer voor onze zonden, en niet alleen voor de Onze, maar ook voor de zonden van de hele wereld.”1 Johannes 2: 1-2.Als u vragen heeft over uw vergeving bij God of wat het betekent om te belijden — zoek een betrouwbare christelijke vriend en vraag hen om u te helpen ontdekken wat de Bijbel zegt over vergeving, of neem contact op met een van onze lokale kerken en vraag naar de pastor.Zij kunnen u helpen te leren wat God zegt over de beloningen en de Vrijheid van de zonde die Jezus ons geeft door zijn dood en opstanding en hoe belijdenis u ook kan helpen om vrij te zijn.

Zoals altijd, als u verdere studie hulp wilt of vragen hebt, neem dan contact met me op via [email protected] Dale McCamish is predikant van de Wilmington Church of Christ.

https://www.wnewsj.com/wp-content/uploads/sites/22/2018/06/web1_Dale-McCamish-1.jpg

Dale McCamish

bijdragende columnist

x

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.