Kerkverjaardag boodschap

de pen van de Pastor

104e Kerkverjaardag van de Bethlehem Baptist Church

aan de officieren, leden en vrienden van de Bethlehem Baptist Church, groeten en genade in de naam van de Heer Jezus Christus. Terwijl we deze eerste kerkelijke verjaardag van het nieuwe millennium vieren, kunnen we echt zeggen, we zijn zo ver gekomen door geloof”. De Heer had ons een machtige lange weg gebracht en omdat hij ons niet zal verlaten noch verlaten, is de toekomst van de kerk gezegend.

we hebben het zelf nog niet zo ver gehaald, maar er zijn velen die al eerder zijn gegaan die de weg hebben geëffend voor waar we in het jaar 2000 zijn. Paulus zegt, in Efeziërs 2: 19-22, ” nu dan zijt gij niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods; en gij zijt gebouwd op het fundament der apostelen en profeten, en Jezus Christus zelf is de belangrijkste hoeksteen; 21 in welken al het bouwwerk, dat goed samengebouwd is, groeit op tot een heilige tempel in den Heere.: 22 In Welken ook gij mede gebouwd zijt tot een woning Gods door den Geest.”De kerk is gegroeid op een stevige basis van geloof, met Jezus Christus als de belangrijkste hoeksteen. En als we nadenken over de bediening van vervlogen dagen kunnen we de vrucht zien van de arbeid van velen.

deze verjaardag is speciaal; speciaal omdat we gezegend zijn om een van onze voormalige Pastor ‘ s, Eerwaarde Dr.Charles E. Thomas en de New Hope Baptist family te eren. Meer dan twintig jaar geleden diende dominee Thomas hier in Woodbury als een roepende stem in de wildernis. Hij omarmde een hand aanpak en tijdens zijn bediening volbracht de bouw van ons huidige heiligdom gebouwd in 1963. Van Zuid-Jersey tot Noord-Jersey, van het land tot de stad, van Bethlehem, het “Broodhuis” tot het brengen van “nieuwe hoop tot nieuwe hoop” dominee Thomas is een zegen geweest voor duizenden mensen. Eerder in het jaar verraste Eerwaarde Thomas ons op een zondagochtend en vertelde ons dat hij dit jaar met pensioen zou gaan. Toen we ons bij New Hope aansloten om God te bedanken en hoe waardering voor Pastor Thomas bij zijn ambtsfeest, kon Bethlehem letterlijk zien wat de Heer de afgelopen tweeëndertig jaar van trouwe bediening heeft gedaan. En dus zeggen wij ook Dank u Eerwaarde Thomas voor het geven aan de Heer. Als we naar de Heer kijken kunnen we zien hoe hij gezegend heeft. Bethlehem kan getuige zijn van wat er gebeurt als mensen samenwerken met de pastor en leiderschap volgen. We zijn allemaal gezegend om getuige te zijn van de mantel van de bediening … van Pastor Thomas naar Pastor Joe A. Carter. Nieuwe hoop kan zien waar Eerwaarde Thomas vandaan kwam en de wortels van zijn bediening.

als we naar de toekomst kijken, is het belangrijk om te weten wat we vandaag doen een verreikende impact zal hebben van mensen die we niet eens kennen. Als we de Heer willen dienen zal de vrucht van de bediening honderden en duizenden raken als we toegewijd blijven aan Christus.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.