It ’s Not Classical & Christian

It’ s Not Classical & Christian

door Patch Blakey, uitvoerend directeur

charterscholen bestaan nu al enkele jaren. Dat geldt ook voor klassiek Christelijk Onderwijs. Veel ouders willen dat hun kinderen het voordeel krijgen van een klassiek Christelijk Onderwijs, maar zonder het collegegeld daarvoor te betalen Naast het betalen van hun onroerendgoedbelasting. Een groot deel van de inkomsten uit de onroerendgoedbelasting gaat naar de financiering van het openbare schoolsysteem. Als een ouder één keer betaalt, waarom dan een privéschool betalen en het voordeel van iemands belastinggeld opgeven? Charterscholen, voor al hun populaire bijval, zijn nog steeds in het hart, onderdeel van het openbare schoolsysteem. Ze werken op belastinggeld, niet door ouders betaald collegegeld. Meestal opereren ze onder het gezag van het openbare schoolsysteem.

vanwege de groeiende belangstelling voor en het bewezen voordeel van klassiek Christelijk Onderwijs, hebben sommige mensen gedacht dat het geweldig zou zijn om het beste van beide werelden vast te leggen en te combineren: door de staat gefinancierd onderwijs en een klassiek Christelijk curriculum. En, hoe gaat het?Van de grote charterschool in Colorado Springs, De Klassieke Academie, is veel gemaakt. Een christelijke leider die zijn kinderen heeft ingeschreven in TCA vertelde me: “de Klassieke Academie is echt een geweldige school. Meer dan tachtig procent van de leraren zijn christenen!”Hij vertelde me dit feit met oprechte vreugde alsof tachtig procent verondersteld wordt een goede zaak te zijn. De inschrijving is opmerkelijk in deze school en de lokale interesse in en steun voor het blijft groeien. Uit een recent rapport blijkt dat deze school een huidige inschrijving heeft van 2.600 studenten met een wachtlijst van ongeveer 6.000.In het zuiden van Idaho werd ongeveer een jaar geleden een andere charterschool opgericht, de Nampa Classical Academy. Deze school is de laatste tijd in het nieuws geweest voor het betwisten van een uitspraak van de rechtbank die het gebruik van de Bijbel in de school verbood. De school wilde de Bijbel opnemen als een groot stuk literatuur, maar de Idaho Public Charter School Commission zei dat de Bijbel en andere religieuze teksten niet mogen worden gebruikt in het curriculum van de school. De daaropvolgende uitspraak van het hof in het voordeel van de Idaho Public Charter School Commission. Het Alliance Defense Fund, een christelijke juridische organisatie, zei dat het elke haalbare optie zou nastreven om deze beslissing aan te vechten. Onlangs echter, de Idaho State Board of Education gestemd om de sluiting van de school in verband met financiële problemen te handhaven. Meer dan 500 studenten waren ingeschreven in de school op het moment.

nu is gemeld dat een nieuw opgerichte Raad van bestuur, bestaande uit enkele leden die deel uitmaakten van de Nampa Classical Academy, een andere charterschool in Nampa begint en zou kunnen beginnen waar de Nampa Classical Academy ophield. De nieuwe charter school heet James Madison Academy.

ik waardeer de inspanningen van de Voormalige Nampa Classical Academy en het Alliance Defense Fund om te proberen de beslissing van het Hof om de Bijbel niet in het curriculum van de school te hebben, ongedaan te maken. Echter, was het doel van de school om de Bijbel op te nemen in het curriculum als grote literatuur echt een waardige zaak? Ik ontken niet dat de Bijbel grote literatuur is, maar het is ook het Heilige Woord van God. Het is goddelijke openbaring van onze Schepper aan zijn schepping. Dit boek is veel meer dan alleen ” grote literatuur.”

hoewel velen het voordeel van hun belastinggeld proberen te benutten door klassieke charterscholen op te richten die buiten de overheids-school vallen, zijn deze scholen geen klassieke en Christelijke Scholen. Ze mogen dan klassiek zijn, maar ze zijn zeker niet christelijk. Dat kunnen ze ook niet zijn, gezien de toewijding van ons volk aan de verheffing van pluralisme over de heerschappij van Jezus Christus. De mens kan geen twee meesters dienen. Hij zal ofwel de knie buigen voor Mammon en zijn kinderen aan Baal geven voor hun Staatse indoctrinatie op een” pseudo-klassieke christelijke ” school zonder Jezus Christus of hij zal de knie buigen voor Christus, zijn riem aantrekken en zijn kinderen in een echte klassieke christelijke school plaatsen (of thuisschool) die leert dat Jezus Christus Heer van Allen is en dat de Bijbel gezaghebbend is voor al het leven. Er is geen halfwegoplossing.

wat zou u denken als een klassieke christelijke school trots zou verklaren dat tachtig procent van hun leraren christenen waren? Ik hoop dat je je afvraagt: “Wat is het onderliggende wereldbeeld van de resterende twintig procent en waarom zijn ze geen christenen?”Waarom zouden christelijke ouders dan opgewonden zijn als een openbare school opschept dat tachtig procent van de leraren christenen zijn? Christelijke ouders moeten dezelfde standaard toepassen in hun evaluatie. Spreuken zegt dat God een dubbele standaard haat (Prov. 11:1).

Classical charter schools may be any number of things; ze mogen dan wel klassiek zijn, maar ze zijn niet klassiek en Christelijk. Christelijke kinderen hebben een christelijke opvoeding nodig, geen” gedoopte ” seculiere opvoeding, ook al is het klassiek van aard. Christelijke leraren maken niet alleen een onderwijs Christelijk dat seculier is in de kern. Het hebben van een curriculum dat een cursus over de Bijbel als literatuur omvat, maakt een seculier onderwijs niet christelijk. Een christelijke opvoeding verheerlijkt onomwonden Jezus Christus als Heer van allen, en erkent dat in Hem alleen “alle schatten van wijsheid en kennis verborgen zijn” (Kol.2:3). Een christelijke opvoeding erkent nederig dat “alle Schriftteksten zijn ingegeven door Gods inspiratie en nuttig zijn voor leer, voor berisping, voor verbetering, voor onderricht in gerechtigheid”(2 Tim. 3:16). De klassieken zonder Christus werden gebruikt om grote heidenen te onderwijzen, niet om grote christenen te maken.Hoewel er reden is om zich te verheugen wanneer christelijke ouders de voordelen van een klassieke opvoeding erkennen, is het niet voldoende, tenzij de Heer Jezus Christus in de klassieke opvoeding als de belangrijkste in alle vakken wordt opgenomen. Klassieke charter scholen ver achterblijven van dit merk.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.