Inspirerende christelijke citaten: Top 25 Uit boeken

heb je ooit een aangrijpende preek meegemaakt waarbij de hele gemeente zwijgt omdat ze aan elk woord hangen dat de pastor zegt? Dat gevoel krijg ik ook als ik een goed geschreven boek lees. Er zijn veel grote christelijke auteurs waar we naar kunnen kijken voor begeleiding en voor rolmodellen. Hier zijn 25 van de beste citaten van christelijke auteurs. Deze zijn niet in een bepaalde volgorde.”De waarheid” Psalm 18:32-34 de God die mij met kracht toegerust heeft en mijn weg onberispelijk heeft gemaakt. Hij maakte mijn voeten als de voeten van een hert en zette me veilig op de hoogten. Hij traint mijn handen voor oorlog, zodat mijn armen een boog van brons kunnen buigen.

25. C. S. Lewis, De vier liefdes

“om überhaupt lief te hebben is om kwetsbaar te zijn. Hou van alles en je hart zal worden uitgewrongen en mogelijk gebroken. Als je er zeker van wilt zijn dat het intact blijft, moet je het aan niemand geven, zelfs niet aan een dier. Wikkel het zorgvuldig rond met hobby ‘ s en kleine luxe; vermijd alle verstrengelingen. Sluit het veilig op in de kist of kist van je egoïsme. Maar in die kist, veilig, donker, bewegingloos, airless, zal het veranderen. Het zal niet gebroken worden; het zal onbreekbaar, ondoordringbaar en onherstelbaar worden. Liefhebben is kwetsbaar zijn.”

24. Frank Peretti, Vloek van de beul

“een beetje liefde en aandacht kan een lange weg gaan…jammer dat meer mensen dat niet beseffen.”

23. Joyce Meyer, vrouw tot vrouw: openhartige gesprekken van mij aan u

“ik ben misschien niet waar ik moet zijn, maar ik dank God dat ik niet ben waar ik vroeger was.”

22. Ted Dekker, Wit

“de strijd om vlees en bloed kan niet vergeleken worden met de strijd om het hart.”

21. Billy Graham, Bijna Thuis

“Jezus Christus overwon de dood en door Zijn opstanding zegevierde hij.”

20. Roy Hession, de Calvary Road

“en niets is zo zoekend en nederig om naar het Lam te kijken op zijn weg naar Golgotha voor ons en om getoond te worden in hoeveel punten we niet bereid zijn geweest om de positie van een lam voor hem in te nemen.”

19. John Piper, Strijd Tegen Ongeloof: Zonde verslaan met superieur plezier

“de kracht van geduld hangt af van ons vermogen om te geloven dat God iets goeds van plan is voor ons in al onze vertragingen en omwegen.”

18. J. R. R. Tolkien, de Fellowship of the Ring

“ongelovig is hij die afscheid neemt als de weg donker wordt.”

17. Tim LaHaye, Spirit-Controlled Temperament

“angst is een remmer die meer mensen van het vervullen van hun lot heeft weerhouden dan welke andere emotie dan ook.”

16. Francis Chan, Gekke Liefde: Overweldigd door een meedogenloze God

“er is iets mis als ons leven zinvol is voor ongelovigen.”

15. Max Lucado, hij beweegt nog steeds stenen

“geloof is niet het geloof dat God zal doen wat je wilt. Het is het geloof dat God zal doen wat juist is.”

Ravi Zacharias, kan de mens leven zonder God

“ik ben er absoluut van overtuigd dat zinloosheid niet voortkomt uit het moe zijn van pijn; zinloosheid komt voort uit het moe zijn van plezier. En dat is de reden waarom we ons leeg voelen met onze pantries nog vol.”

13. David Platt, radicaal

“discipel maken vindt meerdere keren per week plaats op meerdere locaties door een leger van mannen en vrouwen die het Woord van Christus delen, tonen en onderwijzen en samen een wereld dienen die Christus nodig heeft.”

12. Rick Rusaw en Eric Swanson, leven een leven in bruikleen

“liefde is de basis voor nobele daden. Onze liefde voor anderen buiten onze huizen betekent weinig als we niet eerst beginnen met het houden van degenen in onze huizen.”

11. Howard Baker, Soul Keeping: Oude paden van geestelijke leiding

“degene die zich op het pad van gestage groei bevindt, weet dat hij of zij moet deelnemen aan het leiden van anderen, of stagnatie onder ogen moet zien, en zelfs moet verliezen wat er is verworven.”

10. Craig Van Gelder, de essentie van de kerk: een gemeenschap gecreëerd door de geest

“Gods verlossende doeleinden vinden plaats in een arena van een machtsovername. Dit gebeurt tussen de kerk en de gevallen overheden en machten als de kerk wordt geleid door de Geest in de wereld.”

Francine Rivers, liefde verlossen

“ik geloofde dat het doel in het leven is om geluk te vinden. Dat geloof ik niet meer. Ik geloof dat we allemaal gaven van onze Vader krijgen, en dat ons doel is om ze aan hem aan te bieden. Hij weet hoe hij wil dat we ze gebruiken.”

8. Philip Yancey, de Jezus die ik nooit heb gekend

“macht, hoe goed bedoeld ook, heeft de neiging om lijden te veroorzaken. Liefde, kwetsbaar zijn, absorbeert het. In een punt van convergentie op een heuvel genaamd Golgotha, deed God afstand van de een omwille van de ander.”

7. Rick Warren, het doel gedreven leven: wat in hemelsnaam ben ik hier voor

“andere mensen zullen genezing vinden in je wonden. Jullie grootste levensboodschappen en jullie meest effectieve bediening zullen uit jullie diepste pijn komen.”

6. Beth Moore, het hart van een vrouw

“alleen jij kunt beslissen hoe je vuren je zullen beïnvloeden. Word je geheiligd of getekend?”

5. Tim Tebow, door mijn ogen

“jij en ik zijn door God geschapen om zo veel meer dan normaal te zijn…het volgen van de menigte is geen winnende benadering van het leven. Uiteindelijk is het een verliezersspel, omdat we nooit worden wie God ons geschapen heeft om te zijn door te proberen te zijn zoals iedereen.”

4. Dr. David Jeremia, tot Christus terugkeert: vandaag trouw leven terwijl we wachten op onze glorieuze morgen.

“maak Gods Woord je Bronboek.”

3. Charles Swindoll, Mozes: een man van onbaatzuchtige toewijding

“God gebruikt hen die er slecht aan toe zijn voor een duidelijk leven.”

2. Chuck Colson, God en overheid: Een Insider kijk op de grenzen tussen geloof en politiek

“een regering kan niet echt zijn zonder de intrinsieke waarde van het menselijk leven te bevestigen.”

1. Francis Schaeffer, de grote Evangelische ramp

“de waarheid brengt confrontatie met zich mee. Waarheid vereist confrontatie; liefdevolle confrontatie, maar confrontatie niettemin.”

dit zijn slechts 25 van de vele getalenteerde auteurs die hun geloof in Christus belijden. Wie zijn enkele van uw favoriete auteurs? Voel je vrij om een reactie hieronder en God zegene u!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.