Forum for the Future of Higher Education

Basis van het Carolina Covenant

de Universiteit van North Carolina in Chapel Hill, gecharterd in 1789, was de eerste openbare universiteit van de natie, en heeft nog steeds een sterke identiteit en missie om te dienen als “The people’ s university.”Zowel de staat North Carolina en UNC hebben een lange traditie van het verstrekken van toegang en betaalbaarheid door middel van een laag-collegegeld beleid. Aan het eind van de jaren negentig kwamen echter verschillende factoren naar voren: De bevolking van North Carolina groeide en diversifieerde, het armoedecijfer van de staat was de 14e hoogste in de natie, het mediane gezinsinkomen daalde, en de staat had de snelst groeiende Spaanse bevolking (die bijna verviervoudigde tussen 1990 en 2000) in de natie. Als gevolg daarvan, een grotere bevolking van college-leeftijd jeugd waren uit gezinnen met een laag inkomen en in de behoefte aan financiële steun om te kunnen studeren.

verder kampte de staat met ernstige fiscale problemen en moest het onderwijs een steeds groter deel van het begrotingstekort opvangen. Andere kosten van aanwezigheid (kost en inwoning, boeken, vervoer, enz.)) was ook toegenomen. Tegelijkertijd blijkt uit onderzoek dat gezinnen met een laag inkomen de kosten van het college vaak overschatten en vaak terughoudend zijn om leningen aan te gaan om deze kosten te betalen. Deze factoren wezen allemaal op een toenemend gebrek aan toegang voor een groeiend aantal academisch voorbereide laaginkomensstudenten.

het Carolina Covenant, opgericht in 2003, belooft dat de universiteit zal voldoen aan 100 procent van de behoefte van een toegelaten, in aanmerking komende student met een combinatie van beurzen en beurzen en het bedrag dat een student kan verdienen door 10-12 uur per week te werken tijdens het academiejaar. (Studenten kunnen ervoor kiezen om te lenen in plaats van deel te nemen aan het werk-studie programma.) Alle afhankelijke studenten van wie de ouders aangepast bruto inkomen is 200 procent of minder van de federale armoede richtlijnen worden overwogen voor het programma en de aanwijzing van “Covenant Scholar,” en zijn waarschijnlijk in aanmerking komen, tenzij de familie heeft aanzienlijke activa.

drie factoren waren van cruciaal belang voor UNC ‘ s vermogen om het Carolina Covenant op te richten, te financieren en te ondersteunen. Ten eerste, de populatie van studenten verwacht in aanmerking te komen voor het Covenant is beheersbaar op grond van Carolina ‘ s selectiviteit. Hoewel het toelatingsproces is need-blind, UNC selectiviteit levert beter voorbereide studenten, vaak uit meer welvarende families. Echter, de universiteit verwacht-en, inderdaad, hoopt-dat een toenemend aantal lage-inkomens studenten zullen worden toegelaten tot, en afstuderen aan, Carolina als gevolg van het Convenant.

ten tweede is het Carolina Covenant mogelijk vanwege de samenhang tussen het beleid van de Algemene Vergadering van North Carolina, de Raad van Gouverneurs van het openbare universitaire systeem van de staat en de Raad van toezicht van de UNC, die allen van oudsher een lage opleiding en toegang via kredieten voor hulp op basis van behoeften hebben begunstigd. Sinds 2000, bijvoorbeeld, elke keer dat de Raad van Bestuur heeft opgelegd een collegegeld verhoging in het hele systeem, de Algemene Vergadering heeft financiering toegevoegd aan de UNC Need-Based Grant Program.Ten slotte zijn ook Carolina’ s “hold harmless”-collegebeleid (waarin de extra collegekosten van in aanmerking komende studenten werden gedekt met subsidies, dollar voor dollar), van kracht sinds 1996, en haar inzet van specifieke institutionele inkomstenbronnen (zoals winst uit studentenwinkels en inkomsten uit de verkoop van handelsmerken) voor hulp op basis van behoeften van cruciaal belang. Door deze gevestigde platform van bijstand, de marginale kosten van het verstrekken van verrijkte subsidie pakketten aan Convenant geleerden binnen handbereik, zelfs met een groeiende bevolking.

programmaontwerp

het Covenant was ontworpen om gemakkelijk te begrijpen en deel te nemen aan: zodra een student is toegelaten of ingeschreven in Carolina en een aanvraag voor financiële steun heeft voltooid, wordt het programma automatisch in aanmerking genomen.

de belangrijkste doelstellingen van het Convenant zijn om duidelijk en eenvoudig te communiceren over de voorspelbaarheid van financiële hulp, om zekerheid van toegang te bieden en om het voor studenten met een laag inkomen mogelijk te maken om schuldenvrij af te studeren. Het werd ontworpen om gemakkelijk te begrijpen en deel te nemen aan: zodra een student is toegelaten of ingeschreven bij Carolina en een aanvraag voor financiële steun heeft voltooid, overweging voor het programma is automatisch. Een Covenant Scholar die blijft voldoen aan de toelatingscriteria kan worden toegekend hulp via het programma totdat hij of zij heeft voldaan aan de eisen voor een baccalaureate degree, tot een maximum van negen semesters.

het Convenant neemt werkstudie als een sleutelcomponent op, zowel als resultaat van onderzoek dat de waarde ervan voor de deelnemers aantoont als Om de perceptie te vermijden dat het Convenant gewoon een “giveaway” – programma is. Inderdaad, er is geen “midden-inkomen pushback” naar de Carolina Covenant. Het is waarschijnlijk dat dit gedeeltelijk kan worden toegeschreven aan de opname van werk-studie in Covenant awards en aan de sterke financiële hulp pakketten beschikbaar voor alle andere behoeftige undergraduate studenten aan de UNC. Uitvoering van het Convenant heeft niet uitgehold de basis van de steun voor andere behoeftige studenten.

de universiteit heeft geen minimumquotum vastgesteld, noch is er een limiet op het aantal Covenant academici. De aanwijzing van Covenant Scholar zal worden gegeven aan alle in aanmerking komende studenten, en alle zullen het programma verrijkte financiële steun award ontvangen.

verder is de Universiteit van mening dat het succes van het Convenant niet alleen moet worden gemeten aan de hand van het aantal studenten dat elk jaar een opleiding heeft gevolgd, maar ook aan de hand van het aantal studenten dat met succes zijn bacheloropleiding heeft afgerond. Zo omvat het Convenant een campusbrede ondersteuningsnetwerk en inzet voor studentensucces. Faculteit en personeel in de hele universiteit hebben de Carolina Covenant omarmd en zijn actief betrokken bij inspanningen om de aanpassing en de verwezenlijking van het Verbond geleerden te bevorderen. Een uitgebreide infrastructuur van ondersteunende systemen is aanwezig om ervoor te zorgen dat Covenant geleerden alle mogelijkheden hebben om met succes hun baccalaureaat onderwijs te voltooien.

een mentorprogramma voor eerstejaars Covenant academici is een centraal onderdeel van het ondersteuningsnetwerk. Docenten en staf mentoren helpen geleerden te integreren in de universiteit en academisch advies en counseling te vergemakkelijken, indien nodig. Naast de activiteiten die door mentoren worden gepland, sponsort de universiteit het hele jaar door verschillende speciale evenementen. Deze speciale evenementen (waaronder een wintervakantie receptie, een eindejaarsfeest, eet etiquette training, enz.) zijn enthousiast ontvangen door de geleerden. Deze en andere evenementen (waaronder een reeks sociale vaardigheden en loopbaanverheldering) zijn gepland voor het lopende jaar en in de toekomst. Hoewel Covenant geleerden worden gevolgd door de universiteit, ze zijn niet publiekelijk geïdentificeerd; zo zijn zij vrij om te beslissen of zij deelnemen aan groepsactiviteiten die hen zouden identificeren als afkomstig van gezinnen met een laag inkomen.

resultaten

in de herfst van 2004 schreef Carolina zijn eerste klas van 224 Covenant Scholars in (die, in combinatie met onafhankelijke studenten met een laag inkomen, meer dan 8 procent van de beginnende eerstejaarsstudenten uitmaakten). De inkomensdrempel voor deelname aan het programma was 150 procent van de federale richtlijnen voor armoede, geïndexeerd op gezinsgrootte. Net als alle andere studenten, Covenant geleerden werden toegelaten door middel van een need-blind toelating proces. Hun gemiddelde High school grade punt gemiddelde was 4,21; hun gemiddelde SAT score was 1209. Vijfenvijftig procent waren studenten van de eerste generatie, en 63 procent waren studenten van kleur. Het gemiddelde gezinsinkomen was $ 13.400 voor een gezin van vier. (Zie Tabel 1.)

Tabel 1 geeft een overzicht van de profielen van de eerste twee klassen van Carolina geleerden.

de universiteit verwachtte dat, hoewel ze op dezelfde basis als alle andere studenten waren toegelaten tot Carolina, sommige Covenant academici persoonlijke en academische obstakels zouden tegenkomen die hun meer welvarende leeftijdsgenoten niet zouden ondervinden. Op basis van de gegevens van voorgaande jaren, het personeel geschat dat 8,2 procent van de Covenant geleerden zou worden vereist om summer school bij te wonen om academische subsidiabiliteit te behouden; in de werkelijke ervaring, slechts 6 procent (14 van de 224 geleerden) nodig waren om bij te wonen. Subsidies worden verstrekt aan wetenschappers die verplicht zijn om de zomerschool te volgen.

de universiteit verwachtte dat, hoewel ze op dezelfde basis waren toegelaten als alle andere studenten, sommige Covenant academici persoonlijke en academische obstakels zouden tegenkomen die hun meer welvarende leeftijdsgenoten niet zouden ondervinden.

het percentage academici dat van het herfstsemester tot het einde van het voorjaarssemester Verbeterde—van onder een 3,0 GPA tot boven een 3,0 GPA—was tweemaal dat van de Algemene studentenpopulatie. Bijna 88 procent van de eerste klasse van het Verbond geleerden behaalde een 2.0 of hoger GPA tijdens hun eerste jaar bij UNC, en alle, maar vijf (2 procent) waren academisch in aanmerking komen om terug te keren naar Carolina voor de 2005-06 academisch jaar. Hoewel het niet kan worden bevestigd, wordt aangenomen dat het mentorprogramma dat in januari 2005 is gestart, aanzienlijk heeft bijgedragen aan het academische succes van Covenant-geleerden.

Tabel 2 geeft een overzicht van de groei van de inschrijving van laag-inkomen eerstejaars studenten aan de UNC.

vanaf de herfst van 2005 verhoogde de universiteit de inkomensdrempel om in aanmerking te komen voor Covenant tot 200 procent van de federale richtlijnen voor armoede. Een totaal van 350 studenten invoeren Carolina als eerstejaars of tweedejaars transfers zijn aangewezen als Covenant Scholars. Hun gemiddelde middelbare school GPA is 4,25; hun gemiddelde SAT score is 1223. Zestig procent zijn studenten van kleur. Elk is toegewezen aan een faculteit/personeel mentor.

deze gegevens, die geen grote stijging van het aantal studenten met een laag inkomen laten zien (zie Tabel 2), weerspiegelen de lange traditie van de universiteit om toegang en betaalbaarheid te bieden en laten ook zien waarom programmakosten voor aanvullende financiële steun beheersbaar zijn. Niettemin, gegeven staat demografische trends, de universiteit inzet voor de Carolina Covenant is significant, nu en in de toekomst.

de universiteit schat dat de kosten van aanvullende financiële steun over een periode van vier jaar ongeveer $3 miljoen zullen bedragen over de huidige subsidiebasis. Opstartkosten voor het programma (bijvoorbeeld het ontwikkelen van een beleidshandleiding en promotiemateriaal) waren $60.000 over 18 maanden, en de lopende jaarlijkse kosten voor een eerstejaars zomer oriëntatie, faculteit mentoring programma, en de hierboven beschreven groepsactiviteiten zijn ruim onder $200.000. Tot slot zijn de kosten van extra administratieve tijd en administratie door verschillende kantoren op de campus opgeslorpt.

conclusie

de Universiteit van North Carolina in Chapel Hill wordt gedreven door de noodzaak om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van alle burgers van de staat, niet alleen degenen die het zich kunnen veroorloven om te betalen. Zo is de Carolina Covenant is gebaseerd op het principe dat het verkrijgen van een college of universitair onderwijs mogelijk moet zijn voor iedereen die academisch kan kwalificeren, ongeacht het gezinsinkomen. De belofte dat studenten met een laag inkomen schuldenvrij kunnen afstuderen, richt zich op een van de belangrijkste belemmeringen voor inschrijving op de universiteit: de angst van studenten met een laag inkomen om schulden te accumuleren. De kernboodschap—dat er hulp beschikbaar is en de universiteit betaalbaar is-is bedoeld om de groeiende kloof in de inschrijving van studenten met een hoog en laag inkomen te helpen dichten, die blijft bestaan, zelfs wanneer de academische kwalificaties op elkaar worden afgestemd. De staat – en natie-kan het zich gewoon niet veroorloven om een groot en groeiend deel van de bevolking buiten het hoger onderwijs te laten.Shirley Ort is associate Provoost en directeur Beurzen en studentenhulp aan de Universiteit van North Carolina in Chapel Hill. Ze is de belangrijkste architect van het Carolina Covenant.™ Ort kan worden bereikt op [email protected].

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.