een gebed tot Christus de koning

deze webpagina IS hier ook beschikbaar
als PODCAST

het hieronder afgedrukte gebed tot Christus de koning geeft ons een geweldig antwoord op de vaak gestelde vraag “Wie heeft hier de leiding”! Wanneer we zeggen: “Ik ben de kapitein van mijn schip, de meester van mijn ziel,” en niet Gods leiding zoeken, loopt onze boot vaak het gevaar om te kapseizen in de woelige wateren van de wisselvalligheden van het leven.

onze Heer en Redder Jezus Christus kan ons in plaats daarvan een veilige haven bieden! Dit gebed kan op elk moment van het jaar worden gebeden, niet alleen op de feestdag van Christus de koning op de laatste zondag van November.O Jezus Christus, Ik erken u als universele koning. Alles wat gemaakt is, is voor jullie geschapen. Gebruik al je rechten over mij. Ik vernieuw mijn Doopgelofte. Ik verwerp Satan, zijn pracht en praal; ik beloof te leven als een goed christen. En, in het bijzonder beloof ik mezelf te werken, naar mijn beste vermogen, voor de triomf van de rechten van God en van uw kerk. Goddelijk hart van Jezus, Ik bied u mijn slechte diensten aan, opdat alle harten Uw Heilig koningschap mogen erkennen en dat aldus het bewind van uw vrede in het hele universum wordt gevestigd. Amen. Paus Pius XI stelde in 1925 het feest van Christus Koning in om de verontrustende groei van het seculiere en atheïstische denken over de hele wereld te bestrijden. Veel heersers en elites in verschillende landen waren gevaarlijk ten prooi gevallen aan het idee dat de mensheid het prima zou kunnen redden zonder God, dank je.

ze probeerden onze Schepper te degraderen naar een onbeduidende rol in het openbare leven of helemaal geen rol, zoals in Sovjet-Rusland. De journalist Lincoln Steffens had onlangs beschreven dat atheïstische samenleving, een brutale dictatuur, als ” de toekomst, en het werkt.”

onnodig te zeggen dat hij zich tragisch vergiste. Wat we God uit ons leven schoppen onze wereld wordt turbulenter en gevaarlijker, niet minder, als we in plaats daarvan de valse goden van geld, macht en roem gaan aanbidden. As St. Jakobus zei in zijn brief van het Nieuwe Testament: “waar afgunst en tevredenheid is, is onstabiliteit en elke slechte daad” (Jakobus 3: 16).Als we Gods geboden vergeten, worden we ook kwetsbaarder voor slavernij door despoten als Hitler, Stalin, Pol Pot, en hun handlangers, mannen die onze aanbidding met ijzeren vuist eisen, en mijlen van killing fields achterlatend in hun kielzog.

bijvoorbeeld, deze propagandaposter hieronder, getiteld “Stalin is het geluk van het volk”, verscheen terwijl miljoenen Russen omkwamen in zijn concentratiekampen die waren opgezet voor ” vijanden van de staat!”De dictator, zoals al deze mensen, trachtte zichzelf tot God te maken, net als de Aartsengel Lucifer toen hij in opstand kwam tegen onze Schepper en zei: “Ik zal niet dienen.”

over geluk gesproken, Paus Pius XI wees er in zijn encycliek Quas Primas, waarin hij het feest van Christus Koning oprichtte, op dat onze Heer de auteur is van geluk. Hij schreef: “o, wat een geluk zou ons zijn als alle mensen, individuen, families en naties zich slechts door Christus zouden laten leiden!”

inderdaad, stel je voor hoeveel minder strijd we in deze wereld zouden zien als we allemaal een betere poging zouden doen om zijn wet van liefde te volgen die in de Tien Geboden is vastgelegd!Helaas hebben we niet veel geleerd van de afgelopen eeuw! Kan het een wonder zijn dat er zoveel ziekte is als we ons afkeren van de Goddelijke geneesheer? Christus wordt weggejaagd in loofhutten die zich niet vooraan in het midden bevinden, maar eerder aan de zijkant, of zelfs in een aparte ruimte, in veel kerken vandaag de dag.Wizards of Smart werken aan de uitvoering van hun plannen voor een nieuwe wereldorde waarin het sociale koningschap van Christus moet worden vervangen door een soort seculiere “Broederschap van de mens” die op zandgrond wordt gebouwd (Matt 7:26) door mondiale corporaties zoals de Europese Unie en de Verenigde Naties. Bovendien ontbreekt het bovennatuurlijke geloof tegenwoordig in de kerk, zowel binnen de geestelijkheid als binnen de leken. Veel van onze religieuzen lijken vooral gericht te zijn op belangrijke maar nog steeds wereldse zaken, zoals het omgaan met armoede en immigratie, alsof ze de hemel op aarde proberen te creëren.

de veronderstelde behoeften van Moeder Aarde (zoals in het omgaan met “klimaatverandering”) verdringen die van de Heilige Moederkerk. Het redden van de planeet overschaduwt het redden van zielen!

mogelijk als gevolg van een recent onderzoek van Pew dat het aantal katholieken op 20% van de Amerikaanse bevolking plaatste, terwijl het aantal katholieken zonder specifieke affiliatie (de “nones”) nu 26% bedraagt! Samenzweringen van stilte zijn er in overvloed onder onze elites die verschillende vormen van corruptie verbergen, zowel in de samenleving als, tragisch genoeg, onder prelaten in Christus ‘ mystieke lichaam, zijn kerk.

ondertussen heeft drugsmisbruik epidemische vormen aangenomen, zowel door legale als illegale drugs. En veel mensen proberen de leegte in hun leven te vullen, een die onze Heer graag zou helpen vullen, met verslavend gedrag met betrekking tot drugs, alcohol, seks, of zelfs “likes” op sociale media.

ondertussen is de aura van de heidense godheid Moloch in overvloed aanwezig in dit land, omdat politici niet alleen abortus (aka “keuze”) voorstaan, maar ook het beëindigen van het leven van pasgeboren baby ‘ s, in de naam van “reproductieve rechten”!

zich niet bewust van de waarschuwingen van Christus, lijken velen in onze onderwijsinstellingen maar al te bereid om met molenstenen om hun nek de zee in te duiken (Marcus 9:41) terwijl ze de onschuld van jonge kinderen aanvallen door hen te leren over verschillende seksuele praktijken en “gender benders”.

Drag Queens worden uitgenodigd in bibliotheken om kinderen voor te lezen en zelfs ermee te spelen! En hey kids, ook jullie kunnen een ster in drag zijn, net als de geweldige Desmond (die pas 12 is)! En misschien vind je roem, fortuin, en zelfs een verschijning op Good Morning America!Onze samenleving is zo verdeeld geworden dat mensen elkaar de laatste tijd naar de keel vlogen vanwege het krijgen van broodjes kip in een populaire fastfoodketen, en er was zelfs één dode na een verhitte discussie. Een leven dat uit is op een broodje kip! Dus, hoe werkt die “Broederschap van de mens” (zonder Christendom) voor jullie, mensen? Augustinus schreef in het begin van zijn biecht: “Gij hebt ons voor uzelven gemaakt, O Heer, en onze harten zijn rusteloos totdat zij in u rusten.”Ik zou er helaas aan willen toevoegen dat onze harten niet alleen rusteloos zijn, ze hebben de neiging om ook onwetend te zijn, als wat ons echt geluk zou kunnen brengen!Zoals Paus Pius XI het uitdrukte: “wanneer eenmaal de mensen erkennen, zowel in het privé-als in het openbare leven, dat Christus Koning is, zal de samenleving eindelijk de grote zegeningen ontvangen van echte vrijheid, een welgeordende discipline, vrede en harmonie. Het koninklijke ambt van onze Heer investeert het menselijke gezag van prinsen en heersers met een religieuze betekenis; Het veredelt de plicht van de burger van gehoorzaamheid.”

Christus zelf gaf ons een voorbeeld van gehoorzaamheid bij uitstek vlak voor Zijn lijden, toen hij in gebed in de Hof van Getsemane tot zijn hemelse Vader zei: “Vader, indien gij wilt, neem deze beker van mij af, doch niet mijn wil door uw wil geschiede” (Lucas 22: 42).Onthoud ook dat ieder van ons een speciale missie heeft hier op aarde, een unieke plaats in het mystieke lichaam van Christus. Wat is je missie? Het hoeft niet iets wereldschokkends te zijn.

Als St. Therese van Lisieux zei, bij het beschrijven van haar kleine weg, de kleinste dingen die we doen voor de liefde van God kan vrij groot zijn in zijn ogen! Welke “slechte Diensten” (genoemd in dit gebed tot Christus de Koning) u onze Heer aanbiedt, kan u helpen uw missie te bepalen.Christus zei in het Evangelie van Johannes dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld was (Johannes 18:36). Maar hij leed en stierf voor ons, zodat we hem zouden kunnen vergezellen in zijn koninkrijk in de hemel voor de eeuwigheid! Een van de kenmerken van dat koninkrijk waar wij als pelgrims hier op aarde allemaal naar streven, is die blijvende vrede, wat wij in de Mis “de Vrede van Christus” noemen.”

Paus Benedictus XVI gaf ons een mandaat, toen hij naar de Verenigde Staten kwam, voor ons om te werken en te bidden voor de komst van het Koninkrijk van Christus zo volledig mogelijk. Hij zei dat dit betekende “de uitdagingen van het heden en de toekomst tegemoet treden met vertrouwen in Christus’ overwinning en een verbintenis om zijn heerschappij uit te breiden.”

hij vertelde ons ook om “voortdurend alert te zijn op de tekenen van haar aanwezigheid, en te werken aan haar groei in elke sector van de samenleving. Immers, zoals we zeggen in het Onze Vader uw Koninkrijk kome.”

moge dit gebed tot Christus de Koning ons allen helpen de strikken van Satan te weerstaan terwijl we ernaar streven de ware vrede te ervaren die alleen onze Heer kan brengen!

HELP ONZE WEBSITE TE ONDERSTEUNEN MET AANKOPEN
UIT ONZE BOEK – EN CADEAUWINKEL
OF CAFE PRESS STORE!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.