Clemson Athletic Director dan Radakovich's Open brief aan Clemson Fans

Clemson Family,

laat ik beginnen met te zeggen dat ik hoop dat u en uw families veilig en gezond zijn en dat u zich aanpast aan de dramatische veranderingen in ons land nu we voor een ongekende uitdaging staan.

Ik wil zeggen, “dank u.”Dank u voor uw steun aan IPTAY, Clemson Athletics, onze student-atleten en onze Universiteit. En dank u voor het doen van uw deel om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen en voor het tonen van vriendelijkheid en mededogen aan degenen in nood.

de afgelopen dagen hebben ons allemaal uitgedaagd op manieren die we ons zelfs een paar weken geleden niet konden voorstellen. Als we ons aanpassen aan een nieuw normaal, heeft het ons de kans geboden om na te denken over wat Clemson speciaal maakt – de mensen.

het leiderschap van onze universiteitsbestuurders, toen we deze nationale crisis onder ogen zagen, was direct, meelevend en doordacht.

voor onze atletische afdeling bestuurders, medewerkers en coaches, de afgelopen dagen waren een van de meest uitdagende van onze carrière, met onze afdeling betrokken bij een reeks van ongekende acties. De komende maanden houden veel onbekenden als we navigeren door een nationale noodsituatie, waarvan college atletiek is slechts een klein deel, maar we zullen blijven handelen in het beste belang van onze student-atleten, coaches en personeel.

iets meer dan een week geleden stond ik in Greensboro Coliseum nadat de geplande wedstrijd van ons Mannen basketbalteam tegen de top geplaatste Florida State was geannuleerd. Het was een gespannen paar momenten, als we bespraken de implicaties van het bellen van het spel, en in die kleedkamer was een van mijn moeilijkste momenten in de recente herinnering. Ik was trots op hoe onze student-atleten en coaches stonden met hun hoofd opgeheven en omgaan met het abrupte einde van hun seizoen—het begrijpen van de redenering, maar uiteraard nog steeds teleurgesteld.

in de uren en dagen die volgden, zagen we een vlaag van aankondigingen van de staat South Carolina, Clemson University, de ACC en de NCAA.

de boodschap was duidelijk – de covid-19-situatie gaat niet langer over winnen en verliezen. Het gaat om het welzijn van onze studenten-atleten, coaches, medewerkers, fans en gezinnen. Het gaat erom onszelf te onderwijzen en ervoor te zorgen dat we doen wat we kunnen om “de curve af te vlakken” en de verspreiding van deze ziekte te verminderen.

we ondernamen snelle actie, waaronder het bellen van onze zes NCAA National Indoor Track Meet concurrenten terug Uit Albuquerque, ons Women ‘ s golf team terug uit Arizona, en ervoor zorgen dat onze softbal en honkbal teams niet in hun respectievelijke bussen.

toen de persoonlijke lessen werden afgesloten, kwamen onze academische ondersteuners in actie en zetten een plan op om ervoor te zorgen dat onze studenten-atleten dezelfde academische diensten krijgen als in het Nieri Center. Onze beheerders doken in individuele gevallen om ervoor te zorgen dat onze student-atleten’ huisvesting en dineren implicaties en gedeeld met al onze student-atleten informatie over de overgang naar online cursussen. Ons mental health team blijft meedoen. IPTAY en de ticketbalie kondigden nieuwe deadlines, het verstrekken van restituties en verhoogde communicatie.

onze student-atleten, die vandaag opnieuw bijeenkomen met online klassen, hebben frequente, consistente communicatie ontvangen van coaches, bestuurders, beoefenaars van de geestelijke gezondheidszorg en academische adviseurs. In elk geval zijn ze zeer responsief geweest, en we zullen regelmatig blijven onderwijzen en monitoren.

ik werd aangemoedigd te vernemen dat de NCAA-Raad misschien overweegt om in aanmerking te komen voor steun voor degenen wier seizoenen en carrières werden ingekort. Een tijdelijk verbod op persoonlijke werving is nationaal van kracht, en ik heb het volste vertrouwen in ons personeel om door te gaan met het aantrekken van de hoogste persoon mannen en vrouwen om Clemson te vertegenwoordigen.

onze medewerkers en coaches zullen de komende maanden gebruiken om beter te worden. We onderzoeken processen, vinden nieuwe communicatiemethoden, pakken lange-afstandsprojecten aan en doen wat we kunnen om de afdeling vooruit te helpen, terwijl we in nauw contact blijven met onze student-atleten—en met elkaar.

er zijn nog veel operationele componenten waar ons personeel onvermoeibaar aan heeft gewerkt. Er zijn nog veel onbekenden. Onze gezamenlijke prioriteit is te doen wat we kunnen om de ernst van de volksgezondheidscrisis te respecteren. We zullen beginnen om vooruit te kijken om een veilige terugkeer naar de campus te garanderen voor onze student-atleten, evenals ervoor te zorgen dat ze de steun krijgen die nodig is wanneer ze in staat zijn om terug te keren naar atletische activiteit. We kijken uit naar de dag dat we iedereen veilig kunnen verwelkomen op de campus.In de tussentijd dringen we er bij de Clemson familie op aan alles te doen om veilig te blijven en zich te houden aan de richtlijnen van de CDC, DHEC en onze universitaire leiding. Dank u voor uw voortdurende steun aan Clemson.

Go Tigers!

Dan Radakovich