Christmas Island * Kiribati Saltwater * Fly Fishing Caribe

Plenitud / overvloedigheid

door: Gabriel Baier-August 2017

beste Daniel,
na een grote inspanning van het plannen en opzetten van de reis samen en het maken van een realiteit, moet ik zeggen dat het een totaal succes! Een jaar lang heen en weer plannen van de perfecte luchtcombinatie en geschikte verbindingsbestemmingen om winst te maken van absoluut alles. De dag kwam eindelijk, de angst was overweldigend en beetje bij beetje viel alles op zijn plaats, allemaal op Ezeiza ‘ S luchthaven vertrokken we naar Houston, tweede schaal was Honolulu en laatste bestemming Christmas Island.
als een groep schooljongens genoten we van elke seconde, van het huren van een minibusje en gaan winkelen tot het bezoeken van elke Vliegwinkel die langs kwam. We hebben met succes de bestelling ontvangen die we aan je vriend Chris van Caddisflyshop hebben gedaan, dankzij jouw aanbevelingen hebben we alle benodigde spullen voor het avontuur toegevoegd.
eenmaal in Honolulu, al in korte broek, gingen we naar de enige Vliegwinkel op het eiland voor details en accessoires. De volgende dag namen we onze vlucht, Fiji Airways, naar Christmas Island op slechts 3 uur van onze eindbestemming.
een mix van gevoelens en sensaties kwam als een invasie, we waren geland in de zo gewenste en verre plaats waar we allemaal ooit van droomden. Het belangrijkste onderdeel was de groep vrienden die reisde delen van dezelfde passie, vissen!
al op het eiland, werden we overgebracht naar de lodge in een geweldige natuurlijke omgeving, gehost door nederige en zeer respectvolle mensen die veel moeite deden om ons op ons gemak te laten voelen. We hebben uitgepakt en het maaltijdschema en de vistijden werden uitgelegd, daarna zijn we onze spullen gaan klaarmaken voor de grote dag!De volgende ochtend werden we om 5 uur wakker, klaar voor het ontbijt met een enorme angst en vroegen ons af hoe de plek eruit zou zien en hoe de dag zich zou ontwikkelen.
we verdeelden de visgroepen en gingen naar de jachthaven waar lokale boten wachtten met de gidsen.
na een lange dag waden, deelden we onze ervaring toen we terug in de boot waren, en mijn persoonlijke ervaring was succesvol omdat ik 7 GTs, niet erg groot, slechts een van ongeveer 7 kg viste. De rest van de groep vist wat GTs, andere bonefish en andere helemaal niets.
dagen gingen voorbij en we visten allerlei soorten, bonefish, GTs, ladyfish, barracuda ‘ s, bluetrevally, onder anderen… maar ik ontwikkelde iets persoonlijks met de trekkervis, omdat het een zeer moeilijke soort is om te vissen en zijn manier van vliegen nemen is vergelijkbaar met de vergunning. Zo was mijn fixatie dat alles wat ik zocht toen ik wadde hun beweging was, hun manier van voeden en volgen.
na het vissen op verschillende GTs was mijn doel om de trekkervis, een jaloerse en glibberige vis, te verwarren met mijn krab. De gidsen waren er niet erg enthousiast over omdat ze weten hoe hard ze zijn, maar toch probeerde ik met mijn schaarse Engels mijn interesse te communiceren aan de gidsen, die me steeds weer zagen gieten en de vlieg zetten zonder succes.
na vele kilometers te hebben gelopen met water boven de knieën zagen we wat achtervolging, de adrenaline stormde onmiddellijk in me op. In mijn hoofd wist ik dat ik mijn beste cast moest doen en de vlieg zonder geluid moest zetten om ze niet bang te maken. Er waren er 2 van, maar toen we in de buurt kwamen was er nog maar één over met mooie kleuren en een prominente staart. Ik positioneerde mezelf strategisch met de wind op de staart en na een snelle blik op de gids deed ik mijn gips en landde de vlieg 1 meter voor zijn mond. De Gids wees stilletjes aan om te beginnen met strippen en te stoppen… toen ik me realiseerde dat de vis werd aangetrokken door de mijn vlieg mijn hart stopte, zag ik perfect hoe de trekkervis volgde elke beweging die ik maakte met mijn vlieg. Na een paar meter mijn vlieg te hebben gevolgd opende de vis zijn mond en at uiteindelijk stilstaand. In dat kostbare moment van volgen en onmiddellijke haast, de trekkervis liep het nemen van de helft van mijn backing line, ik was blij en voelde me overvloedig. Mijn gegil en De Gids waren van ver weg te horen en na 10 minuten gevecht had ik het in mijn handen, en dat was het moment dat ik me gerealiseerd voelde in deze reis. De dag ging verder met de landing een andere, maar kleiner zonder de gids, en ik was in staat om een derde van 13/14 lbs te vangen op de tweede dag ook zonder de gids. Mijn vreugdevolheid was onverklaarbaar; ik ging geheel tevreden terug naar de loge, maar met het beeld van de staart herhalen in mijn gedachten over en weer.
het was een buitengewone reis, vol vreugde en emoties, we ontmoetten geweldige mensen en aan u Daniel wat kan ik zeggen dat ik nog niet eerder heb gezegd… Nogmaals bedankt, altijd bereid om te verbeteren, op te lossen en belangrijker een van ons in de reis!

Un viaje distinto

met: Daniel Ontiveros-juni 2017

Christmas Island, juni 2017
Hi Daniel,
ik kwam zeer tevreden terug van de reis. Hierbij vindt u een aantal opmerkingen over de reis, hoop dat ik heb gedekt elk aspect.
de accommodatie is zeer eenvoudig, ik benadruk het comfort van de bedden en de personeelsdienst, ze veranderen de lakens elke dag en de schoonmaak is goed gedaan. De badkamer is basic ook, en het water is alleen voor Bad gebruik, je moet niet drinken noch je tanden te wassen met het, gebotteld water is beschikbaar in elke kamer voor dit doel.
alle kamers hebben airconditioning, maar als je het raam ‘ s nachts opent, komt er een groot briesje binnen, wat ik zeer aangenaam vond. De elektriciteit wordt ingeschakeld zodra je terug bent van het vissen, dus als Om welke reden dan ook iemand in de lodge blijft of eerder aankomt, moeten ze het het personeel vertellen.
hetzelfde met het water.
wat de gastronomie betreft, de voorzieningen zijn zeer primitief, maar toch wil ik ze feliciteren met het geweldige werk dat ze hebben verricht en de moeite die ze hebben gedaan met de schaarse elementen die ze hebben.
we hebben verse octopus gegeten, genomen van het strand voor de lodge, kreeft, tonijn, rode snapper, sashimi elke dag, kip en varkensvlees met rijst, verbrijzelde aardappel en salades als bijgerechten. Fruit, mango en desserts elke dag.
om eerlijk te zijn, het is een voorrecht om van zulke gerechten te kunnen genieten ondanks de armoede van het eiland!
de dranken zijn frisdranken en bieren, maar als u alcoholische dranken wilt, dan bent u?je moet ze zelf halen. Er zijn enkele lokale markten.
het ontbijt is prima en overvloedig, en de lunchbox voor de middag heeft 2 broodjes die genoeg voor mij waren. Alle snacks die ik bij me had heb ik nooit gegeten en gaf ze aan de gidsen en het personeel van de lodge.
de visserijactiviteit was iets nieuws voor mij, omdat het anders was dan de andere ervaringen met zout water die ik had.
ze maken je wakker om 5 uur ‘ s ochtends, het ontbijt wordt om 6 uur geserveerd en om 7 uur komen de gidsen aan in hun vrachtwagen om je naar de kleine marine te brengen waar de boten staan te wachten. Ik heb genoten van de truck trip omdat je de rest van het eiland kunt waarderen en zien hoe de lokale bevolking leeft.
elke boot heeft 4 vissers, 2 gidsen en 1 kapitein. Elke gids kiest een ander vlak om te vissen, het waden is niet bijzonder gemakkelijk omdat de bodem schelp heeft en na 2 tot 3 uur waden kun je fysiek moe worden.
sommige gidsen en boten hebben radio en andere niet, wat ik niet erg handig vind voor eventuele ongemakken of noodsituaties die zich kunnen voordoen. Die gidsen die geen radio hebben, communiceren met de boot door hun armen op te tillen… en het duurt nog even voordat de boot bij de vissers aankomt. Als er iemand is die een ongeluk heeft gehad of zich niet goed voelt, is dit misschien geen prettige wachttijd, die gemakkelijk kan worden opgelost met een radio. We hadden geluk en hadden geen ongemak.
de hoofdgids Bita, is vrij kalm en Relaxed, naar mijn mening had zijn aanwezigheid vaker kunnen zijn geweest. Naast de eerste lezing, die in het bijzonder niet meer toe te voegen aan wat we al wisten, kwam hij elke avond langs om te schrijven in een bord van de volgende dag vissen paar, gids toegewezen en kapitein.
naar mijn mening moet hij om 7 uur ‘ s ochtends in de lodge zijn om te controleren of alles op tijd is en na de behoefte of bezorgdheid van een visser te controleren. Hij is een heel goede man en makkelijk in de omgang, wat voor andere gidsen makkelijk lijkt om hem over te springen.
op een dag hadden we een ervaring dat we wilden vissen op een bepaalde plaats, het achterland, dat ver weg is, dus we werden aangeraden om vroeg in de ochtend te vertrekken. We waren het daar met de gidsen over eens en de volgende ochtend waren ze allemaal te laat en zeiden dat we daar niet naar toe konden omdat het te laat was om te vertrekken… en Bita was er niet om ons te helpen.
ik was niet erg getroffen door deze situatie, maar ik wilde er wel vissen omdat ons werd verteld dat veel GT daar verzamelden vanwege de grote hoeveelheid voedsel in de zone.
de gidsen in het algemeen zijn rustig en respectvol, en als je ze interesse geeft om over hun eiland, mensen en tradities te praten, komen ze vriendelijker en kunnen ze een zacht gesprek aanbieden. Ik had 2 zeer goede gidsen, Iliu en John, zowel zeer opgeleide en zeer goede gidsen. De andere gidsen waren niet veel anders, maar deze 2 moet ik benadrukken.
ik besteedde enige tijd aan het leren van een woord van hun taal, ik oefende met Kikibon het meisje van de bar. Ik doe dit graag om een betere relatie met de gids tot stand te brengen en hem te laten begrijpen hoe ik van vissen hou.
HELLO WELCOME = MAURI
THANKS = KORRABPA
you ‘ re WELCOME = TERRAY
DELICIOUS = KANKAN
voor mij was het een leuke ervaring, zowel op het gebied van vissen, hoewel het niet veel was, als Om te leren hoe de eilandbewoners leven? ze lijken erg gelukkig.