4 daagse wandeltocht Camino de Ronda

in Barcelona wonen is een avontuur op zich. Echter, een paar weken geleden, vond ik mezelf slenteren door de straten van Gracia verlangen naar de geur van bomen en het geluid van slechts een paar schoenzolen lopen de grond. Ik ging naar huis en begon op zoek naar wandelpaden rond het gebied van Barcelona, en het duurde niet lang voordat ik struikelde over een web-achtige stapel van ongelooflijk mooie foto ‘ s genomen vanaf een kustpad aangeduid als Camino De Ronda.

Camino De Ronda is waar ik moest zijn! Dit pad heeft vele namen; Costa Brava Way, Camino De Ronda, GR92 en ik gok er nog veel meer. Het is een kustwandelpad langs de Costa Brava, maar er zijn verschillende paden tussen charmante vissersdorpjes die wachten om beklommen te worden, dus niemand vraagt je om 220 km rechtdoor te lopen. Oorspronkelijk is het een wandeling van 220 km die begint in Blanes en helemaal naar Collioure gaat bij de grens van Frankrijk. Ik was echter niet zo bezig met mijn verlangen naar de natuur en de rustgevende omgeving. Een kleine week in de open lucht was alles wat ik zocht, en dus pakte ik mijn rugzak vol opwinding en bereidde me voor op 5 dagen pijnlijke voeten en gereinigde neusgaten. Ik heb een tent ingepakt, een slapende rug, genoeg blaarpleisters voor een heel leger en mijn vriend. We begonnen met een trein van Barcelona naar Blanes, en toen gingen we op pad.Camino De Ronda dag 1:

de eerste dag liepen we ongeveer 22 km naar Tossa del Mar. De uitzichten langs het pad waren ongelooflijk en ik klopte mezelf op de schouder voor het hebben ingepakt 3 geheugenkaarten voor mijn camera. Onderweg kwamen we langs Lloret de Mar, maar het duurde niet lang of we waren in de stad omgeving. Het was heel gemakkelijk om te stoppen voor zowel foto ‘ s schieten en snack pauzes, als de route is goed gemarkeerd helemaal. Het is gemarkeerd met een klein rood-wit vlaggetje, en waar je het ook ziet, je gaat, en waar je een kruis ziet geschilderd in dezelfde kleuren, draai je naar de zijkant en zoek naar de juiste vlag die waarschijnlijk slechts een meter van het kruis verwijderd is. Op die manier zorg je ervoor, dat je nooit van het pad af bent.

dag 2:

vanuit Tossa del Mar waren we van plan om in één dag Platja D ‘ Aro te bereiken. Dat is niet gebeurd. Helemaal. We moesten een berg onder ogen zien op de weg, en toen we hem uiteindelijk veroverden, was er maar één weg naar beneden. De berg waarvan ik dacht dat hij 2000 meter hoog was bleek ongeveer 518,7 meter hoog te zijn en heette Puig de les Cadiretes. Nu had ik gekregen waar ik om vroeg; een geur van bomen en minder voeten op de grond. De uitzichten waren prachtig en de hele bergwandeling was een geweldige uitdaging op zich. Na 27 km op en neer gelopen te hebben in 500 meter hoogte, eindigden we in Salions, een stad waar we nergens konden komen tenzij we verder liepen. Dus kregen we een lift en werden afgezet in Sant Felieu de Guíxols, waar we de nacht doorbrachten.Dag 3:

de volgende dag gingen we naar Palamos. Dit was zonder twijfel het beste deel van de route. Het was gewoon een ansichtkaart-achtige blik de hele weg. De turquoise Middellandse Zee en de lichtbruine kliffen waren overal. Het wandelpad zag eruit als iets uit een sprookje als het pad was vrijwel net wikkelen zich rond de kliffen, zo dicht mogelijk bij de zee. Dit deel ging mijn wildste verwachtingen te boven en hoewel mijn voeten de meeste kilometers los van mijn lichaam voelden, was ik blij om het te lopen.

dag 4:

eindigend in Palamos na nog eens 25 km gelopen te hebben, besloten we een bus te nemen naar Begur. Dat was een gelukkige keuze, omdat het weer plotseling stopte met samenwerken. We besloten de volgende dag een stukje verder te lopen en liepen helemaal naar Platja De La Gola del Ter. Het was niet de langste van de wandelingen, maar het nam ons door de beroemde Platja de l ‘ llla Roja. Trouwens, 15 km op de laatste dag was een soort van traktatie voor onze voeten. Na het vinden van het dichtstbijzijnde dorpje waar we een bus konden krijgen, besloten we een bus te nemen naar L ‘ Escala en daarna naar Girona.Camino De Rondadeze vier dagen van wandelen was echt een ongelooflijke ervaring. Ik zou Camino De Ronda aanraden aan iedereen die ik ken, die verlangt naar een prachtige omgeving en een pauze van het stadsleven. Op een dag hoop ik alles te lopen, alleen voor de uitdaging voor het prachtige uitzicht. Dus, of je nu een verwend nest bent dat een pauze nodig heeft van Barcelona (zoals ik), of je bent gewoon een avonturier die op zoek is naar een parcours om te volgen, Camino De Ronda is waar je moet overwegen om te gaan. Er zijn veel gidsen en kaarten online, maar als je het mij vraagt, het meeste plezier ligt in gewoon op zoek naar de vlaggen en het uitzoeken van de route terwijl je op het. Het draagt bij aan het avontuur, en het gevoel dat je kunt slagen om je eigen weg te vinden rond is zo veel meer geven. Trouwens, de omwegen zijn net zo prachtig en je zult je weg terug vinden!