Pressmeddelande / företaget Clorox

OAKLAND, Kalifornien., Aug. 21, 2012 – Clorox Company (CLX) meddelade idag att det kommer att vända omkopplaren för första gången på två nya 17-fots höga takskyltar på sitt huvudkontor i centrala Oakland klockan 8:30 Pacific time, ikväll, tisdag, Aug. 21. Detta kommer att ytterligare etablera företagets närvaro på stadens silhuett.

”när Clorox närmar sig sitt hundraårsjubileum kände vi att det var viktigt att tydligt märka vårt huvudkontor för att fira vårt förflutna och framtiden”, säger ordförande och Verkställande direktör Don Knauss. ”Under de senaste 100 åren har vi haft förmånen att vara arbetsgivare, affärspartner och medlem i Oakland-samhället. Vi har också vuxit från ett enproduktföretag till ett globalt företag med en mångsidig portfölj av betrodda varumärken. Vi har kommit långt sedan 1913 och det finns mer i horisonten.”

företagets nya skylt har Clorox nyligen uppdaterade företagslogotyp, som återspeglar den mest dramatiska förändringen i sin visuella identitet sedan 1957. Med en moderniserad version av företagets ikoniska diamantmärke med en ljusare blå färg och extra accenter av grönt, presenterar Clorox nya logotyp företagets varumärke som modernt och utvecklande. Det speglar också styrkan och riktningen i företagets varumärkesportfölj och understryker sitt engagemang för hållbarhet.

med LED-lampor och en timer är Clorox ljusskyltar miljövänliga och överensstämmer med US Green Building Associations ledarskap inom energi-och miljödesign LEED-standarder. Under 2011 uppnådde Clorox huvudkontor (LEED) EB platinum-certifiering, det högsta hållbarhetsigenkännandet som en befintlig byggnad kan uppnå.

Clorox Company
Clorox Company är en ledande tillverkare och marknadsförare av konsument-och professionella produkter med 8 400 anställda och räkenskapsåret 2012 intäkter på 5,5 miljarder dollar. Clorox marknader några av de mest betrodda och kända varumärken, inklusive dess namne blekmedel och städredskap, Clorox Hälso&handel, HealthLink®, Aplicare® och Dispatch® – produkter, Grön Fungerar® naturligt framställda hem för vård, Tall-Sol® rengöringsmedel, Poett® home care produkter, Färska, Step® kattsand, Kingsford® träkol, Hidden Valley® och K C Mästerverk® dressingar och såser, Brita® vatten filtrering produkter, Glad® påsar, omslag och behållare, och Burt ’ s Bees® och gud&trade naturliga produkter för personlig vård. Nästan 90 procent av företagets varumärken har marknadsandelar nr 1 eller nr 2 i sina kategorier. Företagets produkter tillverkas i mer än två dussin länder och marknadsförs i mer än 100 länder. Clorox har åtagit sig att göra en positiv skillnad i de samhällen där dess anställda arbetar och bor. Clorox Company Foundation grundades 1980 och har tilldelat kontantbidrag på totalt mer än 87 miljoner dollar till ideella organisationer, skolor och högskolor. Bara under räkenskapsåret 2012 tilldelade stiftelsen $3.5 miljoner i kontantbidrag, och Clorox gjorde produktdonationer värderade till 15 miljoner dollar. För mer information om Clorox, besök TheCloroxCompany.com.

medierelationer
Aileen Zerrudo 510-271-3075, [email protected]