PCT Del 7 :Windyfornia

Agua Dulce (Mile 454) Til Tehachapi (Mile 566)

Appalachian Trail turgåere har oppfunnet noen nedsettende kallenavn for statene som stien går gjennom. Vermont, for eksempel, er kjent blant turgåere Som Vermud. Pennsylvania er Rocksylvania. New Jersey er New Bearsy. I denne ånden vil Jeg foreslå At California for Alltid blir kjent som «Windyfornia». Tillat meg å forklare.

vindene i denne siste delen har vært intense. Det er lange strekninger av stien på Mojave-ørkenen der det er rett og slett umulig å leir på en vindfull dag, som er hver dag. Det er derfor Denne Delen Av California er hjemsted for DEN største vindparken I USA.

Godbit og jeg hadde ingen anelse om hva som var foran oss da Vi forlot Agua Dulce sist tirsdag. Det var varmt, og stien ble utsatt, så vi ventet til sent på ettermiddagen for å forlate Hiker Himmelen. Vi gikk ved siden av en vei for noen miles på vei ut av byen, før stien begynte å klatre inn i en rekke grønne åser.

Merk: du kan sjekke Ut Tidbit YouTube-kanal her.

Vi nådde toppen av ryggen like før solnedgang, og gjorde leir i et skjermet sted på lee av en ås. Vi hadde bare gjort det ni miles, men det var alt vi trengte for å sette oss innen en kort dags gange Fra Casa De Luna-en annen hiker hangout i Den lille byen Green Valley.

Det var 15 for det meste nedoverbakke miles til motorveien Til Green Valley, som vi nådde midt på ettermiddagen. Vi fikk et stikk i skuffen på en pickup lastebil sammen med tre andre turgåere. Sjåføren slapp oss av på en nærliggende bensinstasjon akkurat som det begynte å regne. Vi kjøpte øl, vin og snacks for kvelden, og gikk med våre paraplyer opp Til Casa.

Casa De Luna drives Av Andersons, et par sti engler som eier et hus som rygger på en stor manzanita skog. Andersons har skåret ut teltplasser og en labyrint-lignende sti blant trærne. Malte steiner, dekorert av turgåere, ligger i hvert spor. Det er magisk bisarrt.

Casa Er mye mindre organisert Enn Hiker Himmelen (det er ingen vaskeri eller postkontor), men atmosfæren er mye mer sosial. Dette er ikke et sted å bekymre seg over resupplying eller organisere turer TIL REI-det er et sted å henge med din andre turgåer søppel, se latterlig ut i en (obligatorisk) Hawaiisk skjorte, male noen steiner og drikke for mye.

vi spiste middag I Andersons ‘ front yard med 30-odd andre turgåere som bodde hos oss, så drakk Og hang ut til turgåer midnatt (9PM). Regnet kom tilbake midt på natten, og fortsatte gjennom morgenen. Tidbit og jeg våknet til en fuktig, gjørmete campingplass, og vi bestemte oss for at vi skulle nullstille.

Andersons og deres frivillige var matlaging pannekaker for alle i front yard, under store kalesjer. Vi tilbrakte mesteparten av dagen der, rastløs for å komme i gang. På ettermiddagen, jeg resupplied på bensinstasjon og hengt ut mens jeg brukte deres wifi. Den andre natten På Casa var mye som den første, bortsett fra rainier.

vi kom endelig tilbake på stien neste morgen, som var kult og breezy. Etter så mange korte dager på stien i den siste uken ønsket jeg å gå stor, så jeg forsøkte å gjøre det 24 miles til 500-milmarkøren. Stien klemte flere grønne åser for det meste av dagen, før de steg opp til En ås som oversett Mojave-ørkenen. Jeg kunne se de store sol-og vindparkene på ørkengulvet da jeg gikk de siste milene til leiren.

den første av de sterke vindene slo oss den kvelden, buffeting buskene rundt teltet mitt og holde Godbit og jeg våken. Vi fikk bare korte stumper av søvn takket være støy. Neste morgen var vi groggy og bleary-eyed, men vi fortsatte på vei til vår neste destinasjon: Hikertown.

Hikertown er en eiendom eid av en sti engel På Highway 138, nær fellesskapet Av Neenach. Det er egentlig en samling av små bygninger som ligner Et Hollywood-filmsett. Det er et rådhus, et skolehus, en sheriff hovedkvarter og en landhandel.

Lenger nedover motorveien Er Wee Vill market, en bensinstasjon som angivelig hadde gode burgere og lar turgåere å leir ute i hagen sin. Vi gjorde det til motorveien midt på ettermiddagen og spent en tur Til Wee Vill med En Indisk fyr i en leiebil som kjørte Til Vegas.

burgeren På Wee Vill levde opp til forventningene, men gården var allerede full av telt. Vi bestemte oss for å få en tur med eieren tilbake til Hikertown. Fyren som kjører det fortalte oss at det var også full, men tilbød oss et rom på gulvet i sin bensinstasjon opp veien. Jeg hadde planlagt å fortsette å vandre, men vinden vokste stadig sterkere. Jeg var desidert ikke i humør for noe av dette, men hadde ingen andre alternativer. Vi fikk en tur til bensinstasjonen og jeg crankily satt opp leir i et tomt rom med en håndfull andre turgåere.

jeg fikk bedre søvn enn jeg hadde ventet, men prognosen neste morgen gjorde det klart at jeg ikke skulle noe sted. Kraftig regn, sterk vind og nær frysende temperaturer skyldtes på ettermiddagen-en oppskrift på hypotermi. Jeg slo meg inn med alle de andre vandrere for en uplanlagt nulldag.

vi drakk, spilte poker og bestilte pizza fra bensinstasjonen grill, som var overraskende bra. Når 6PM rullet rundt, nesten hver turgåer i felles huddled rundt TV-EN i spisestuen for å se den siste episoden Av Game Of Thrones mens den hilste utenfor. Forsinkelsen sugde, men I det minste måtte jeg ikke tilbringe noen dager for å unngå spoilere.

været lettet opp neste morgen, så vi fikk en tur tilbake Til Hikertown og gjenopptok fotturer. Denne delen av stien følger LA akvedukten i 20 miles – og er vanligvis brennende varmt i tursesongen-så mye at de fleste turgåere gjør det om natten. Da vi gjorde det, var det kaldt og vindfullt med intermitterende flekker av solskinn.

vi fulgte akvedukten da den gikk fra en åpen kanal til et stort stålrør, deretter en dekket kanal under en betongvei. Vi banket ut 15 miles i tilsynelatende ingen tid i det hele tatt før stien gikk av akvedukten og gjennom en enorm vindpark. Sann å danne, var stedet hylende. Et øyeblikk gikk vi langs i en lett bris, det neste ble vi blasted med 50 kilometer i timen vindkast. Det var vanskelig å gå rett, og vi måtte regelmessig stoppe og spenne oss mot vinden.

Vi fant en semi-beskyttet campingplass under et tre på kanten av åsene og satt opp butikk. Jeg kokte litt pasta, og scoffed det som temperaturen falt. Ved solnedgang ble jeg huddled i teltet mitt og håpet at vinden ikke ville holde meg våken. Jeg var heldig.

vinden rammet treet, men teltet mitt var relativt uforstyrret. Jeg nøt en solid åtte timers drømmeløs søvn – men freden ville ikke vare. Ved soloppgang var vinden allerede i gang igjen. Da jeg hadde pakket opp leiren, var vinden igjen gusting over 50mph. Da vi klatret ut av canyon vi hadde slått leir i, vi ble umiddelbart truffet av full kraft av kuling.

det var ubarmhjertig. Hele dagen, for 18 miles av sti, vi ble plaget av voldsomme vindkast som syntes å trosse fysikkens lover. Det var ingen ly. Vinden var liksom like sterk på begge sider av hver rygg, selv i daler og daler. Det var deafeningly høyt og utrolig kraftig, ofte skyve oss av stien og inn i busker og steiner.

jeg følte meg aldri usikker, men å forhandle den vanvittige gale var fysisk og mentalt utmattende. Når Tidbit og jeg endelig nådde Willow Springs Road VED 4PM ble vi helt brukt. Heldigvis var det ikke lenge før en lastebil trakk over for å gi oss en tur til Tehachapi.

vi forskjøvet inn i byen akkurat som regnet kom tilbake, og dukket inn i en burger joint Som Godbit hadde besøkt i fjor. Jeg revet en dobbel cheeseburger og en sjokolademilkshake. Vi hadde tid til å drepe før vår couchsurfing vert Christine ferdig arbeid, så vi vandret nedover gaten Til En Meksikansk sted med billige drinker.

Christine plukket oss opp rundt solnedgang og kjørte oss tilbake til hennes sted, fem miles ut av byen. Hun er lærer på en av de lokale barneskolene, og var en utrolig varm og innbydende vert. Hun var glade for å være vert for turgåere og ivrig etter å sørge for at vi likte vår tid i Tehachapi. Vi møtte denne typen vennlighet over hele byen. Folk her er stolte av Å være PÅ PCT, og velkommen turgåere med åpne armer.

jeg hadde planlagt å få en hårklipp på min null dag, men frisøren ble stengt. Jeg dro til en nærliggende salong, hvor frisøren unnskyldende fortalte meg at hun var booket opp. Overhøre dette, en kunde som var å få neglene gjort avbrutt. «Jeg kan klippe håret for deg,» sa hun. «Jeg er en sti engel.»

trail angel, kalt Jenifer, kjørte oss ut til henne og kuttet håret mitt på en krakk i kjøkkenet hennes mens Godbit og jeg chattet med henne og kjæresten Hennes, Larry. Etterpå insisterte Jenifer og Larry på å ta oss ut til lunsj På Primo Burger. Tidbit og jeg bestilte begge salater, som var enorme.

Larry ga oss en tur neste morgen Til Willow Springs Road. Vi slakk pakket (hiked uten pakker) en åtte mils del av stien til Highway 58, hvor en annen sti engel, Kalt Rick, plukket oss opp og brakte oss tilbake til byen. Vi gikk til Family Dollar Og Albertson, hvor vi resupplied og kjøpte ingredienser til middag. Jeg kokte kylling paprikash For Christine, Godbit og Gourmet-en annen thru-turgåer som bodde På Christines.

I morges ga Larry og Jenifer oss en tur tilbake til stien på Highway 58. Vi har blitt advart om snø på åsene nord for Tehachapi, men i det minste har været varmet opp. Neste stopp: Lake Isabella, Deretter Sierra.