4 dager vandring Camino De Ronda

Bor I Barcelona Er et eventyr i seg selv. Men for et par uker siden fant jeg meg selv å spasere nedover gatene I Gracia og lengtet etter lukten av trær og lyden av bare et par skosåler som gikk på bakken. Jeg dro hjem og begynte å lete etter turstier rundt Barcelona-området, og det var ikke lenge før jeg snublet over en web-lignende haug med utrolig flotte bilder tatt fra en kyststi referert Til Som Camino De Ronda.

Camino De Ronda er der Jeg trengte å være! Denne stien går av Mange navn; Costa Brava Way, Camino De Ronda, GR92 OG jeg gjetter mange flere. Det er en kyst tursti langs Hele Costa Brava, men det er flere stier mellom sjarmerende fiskevær som bare venter på å bli klatret, så ingen ber deg om å gå 220km rett. Opprinnelig er det en 220km tur starter I Blanes og går hele veien Til Collioure nær grensen Til Frankrike. Jeg var imidlertid ikke så engasjert i min lengsel etter natur og beroligende omgivelser. En liten uke ute i det åpne var alt jeg lette etter, og så pakket jeg ryggsekken full av spenning og forberedt på 5 dager med ømme føtter og rensede nesebor. Jeg pakket et telt, en sovende rygg, nok blisterplaster for en hel hær og kjæresten min. Vi startet med å ta et tog Fra Barcelona Til Blanes, og så traff vi stien.Camino De Ronda DAG 1:

den første dagen gikk vi omtrent 22 km til Tossa del Mar. Utsikten langs stien var utrolig, og jeg klappet meg på skulderen for å ha pakket 3 minnekort for kameraet mitt. Underveis passerte Vi Lloret De Mar, men er var ikke for lenge at vi var i byens omgivelser. Det var veldig lett å stoppe for både foto shootings og snack pauser, som ruten er godt merket hele veien. Det er merket med et lite rødt og hvitt flagg, og uansett hvor du ser det, går du, og hvor du ser et kryss malt i samme farger, svinger du til siden og ser etter det høyre flagget som sannsynligvis bare er en meter fra korset. På den måten sørger du for at du aldri er av stien.

DAG 2:

Fra Tossa del Mar planla vi Å komme Til Platja D ‘ aro på en dag. Det skjedde ikke. Overhodet. Vi måtte møte et fjell på vei, og da vi endelig erobret det, var det bare en vei ned. Fjellet som jeg trodde var 2000 meter høyt, viste seg å være omtrent 518,7 meter høyt og kalt Puig de Les Cadiretes. Nå hadde jeg fått det jeg ba om; en lukt av trær og færre føtter på bakken. Utsikten var fantastisk og hele fjellturen var en fantastisk utfordring i seg selv. Etter å ha gått 27km opp og ned i 500 meter høyde, endte vi I Salions, en by hvor vi ikke kunne komme hvor som helst med mindre vi gikk videre. Så vi fikk en tur og ble droppet Av I Sant Felieu de Guí, hvor vi tilbrakte natten. Camino De RondaDAG 3:

neste dag dro Vi Til Palamos. Dette var uten tvil den beste delen av ruten. Det var bare et postkort-lignende syn hele veien. Det turkise middelhavet og de lysebrune klippene var overalt. Turstien så ut som noe ut av et eventyr som banen var ganske mye bare innpakning seg rundt klippene, komme så nær havet som mulig. Denne delen var utenfor mine villeste forventninger, og selv om føttene mine følte seg løsrevet fra kroppen min de fleste kilometer, var jeg glad for å gå den.

DAG 4:

Endte Opp I Palamos etter å ha gått en annen 25 km, bestemte vi oss for å ta en buss Til Begur. Det var et heldig valg, fordi været plutselig sluttet å være samarbeidende. Vi bestemte oss for å gå litt lenger neste dag og gikk hele veien Til Platja De La Gola del Ter. Det var ikke den lengste av turer, men det tok oss av den berømte Platja De l ‘ llla Roja. Dessuten var 15 km på den siste dagen en godbit for våre føtter. Etter å ha funnet nærmeste lille landsby hvor vi kunne ta buss, bestemte vi oss for Å ta en buss Til L ‘ Escala og deretter Til Girona.Camino De Ronda disse fire dagene med vandring var en virkelig utrolig opplevelse. Jeg vil anbefale Camino De Ronda til alle jeg kjenner, som lengter etter vakre omgivelser og en pause fra bylivet. En dag håper jeg å gå alt sammen, bare for utfordringen for den fantastiske utsikten. Så, Om Du er en bortskjemt brat som trenger en pause Fra Barcelona (som Meg), eller du er bare en eventyrer som leter etter en sti å følge, Er Camino De Ronda hvor Du bør vurdere å gå. Det er mange guider og kart på nettet, men hvis du spør meg, mest moro ligger i bare ute etter flaggene og finne ut ruten mens du er på den. Det legger til eventyret, og følelsen av at du klarer å finne din egen vei rundt er så mye mer å gi. I tillegg, omveier er like fantastisk, og du vil finne veien tilbake!